Buitenrijden Alphen- Chaam

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

minka

Buitenrijden Alphen- Chaam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 09:42

Samen met een vriendin ga ik over twee weken met de paarden op vakantie naar Alphen. We zitten als het goed is niet ver van de bossen en mooie uitrijroutes, maar ben benieuwd naar tips. Zijn er routes te koop, apps of weten jullie evt een mogelijkheid om gps te huren?

Vorig jaar ben ik naar Drenthe geweest en toen zijn we een aantal keer flink verdwaald :')

Tips zijn meer dan welkom :D

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 15:41

GPS kun je huren bij Bever zwerfsport in Breda. De kaart van de omgeving (Taxandra ruiterroute netwerk) of de wandel/fietskaart bevatten ook goede routes. Waar zit je precies in Alphen want als je bijvoorbeeld op Landgoed de Hoevens zit dan heb je de Regte Heide en Landgoed de Utrecht ook nog binnen "handbereik". Chaams bos is ook vrij groot en niet veel risico om te verdwalen omdat er veel rechte paden zijn.
stukje kaart omgeving Chaam:
Afbeelding
De volgende kaart uit de serie sluit er rechts op aan en bevat ook bovenstaand rijgebied. Je kunt ze in Breda bij de VVe kopen of via internet bestellen.

minka

Re: Buitenrijden Alphen- Chaam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-13 12:19

Bedankt voor je reactie!

Mochten we verdwalen dan gaan we langs bij Bever :j Verder is die kaart wel een goeie optie, waar kan ik die bestellen ook via de VVV?

We camperen met de pony's op het Looneind in Alphen :)

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 18:06

Wij zijn in mei ook op vakantie geweest met de paarden in Chaam. Het was er mooi rijden! Wij hadden het geluk dat er een aantal dagen mensen met ons mee reden die de weg kennen, maar het is er niet heel ingewikkeld. De dagen dat we alleen reden zijn we niet verdwaald. Verder deed google maps het gewoon op mijn telefoon, dus als we twijfelden hadden we altijd een kaartje bij ons. Veel plezieralvast!

minka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 18:48

Ah dat is ideaal, dan gaan we het gewoon met google maps proberen, heb er zin in :D

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 18:53

Ben er ook redelijk bekend, heb 10 jaar mijn paarden in Chaam gestald gehad. Ik heb nu nog geen dazen gezien maar dat zal niet lang meer duren. Denk er wel aan om spray mee te nemen. Er zijn heel veel ruiterroute's.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 18:54

Let op! Taxandria in Nederland wordt NIET meer onderhouden. Hier kunnen dus palen en markeringen ontbreken!

Taxandria is een aantal jaar terug ''omgelegd'' en alleen het belgische gedeelte en een klein stukje bij Baarle Nassau is behouden gebleven..

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 18:56

Ik heb er afge;lopen zondag gereden en op sommige plaatsen zijn we lek geprikt door de dazen. Neem vooral goede spullen tegen vliegen/dazen/andere steekbeesten mee!

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 15:43

het stikt nu inderdaad van de dazen. Afgelopen dinsdag zijn ze massaal uit hun schuilkelders komen kruipen ;) Neem een goede paardenburka mee want vliegenspray ruiken ze volgens mij niet eens die krengen. En kleed jezelf ook goed aan dat ze jou niet leksteken. (misschien een mensenburka :D ).

minka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 11:27

Bedankt voor al jullie tips :D

Gisteren ben ik even de locatie wezen kijken, zag er prima uit. De paarden die nu in de wei liepen hadden gelukkig geen last van dazen, snap dat het in de bossen een stuk erger zal zijn, dus ik ga kijken voor een goeie vliegen en tekenspray :)