strandrit scheveningen-(paardje huren)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Romytje1997

strandrit scheveningen-(paardje huren)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-13 15:54

ben geslaagd voor me examen, :D
en mijn verrassing was dat ik een paardje mag huren(over een maandje), en een rustig strandritje mag maken.
heb 8 jaar ervaring en een FNRS pas, heb op verschillende paardjes gereden.
maar mijn vraag was bij welke manege of stal kan ik het beste een paardje huren of lease(voor een dagje,1 a 2 uur) zonder begeleiding?
en me oma die mee gaat blijft op stal en vermaakt zich wel,
en wil graag ook met vriend van stal(die zelf een paard heeft)een strandrit gaan maken.

noukie12

Re: strandrit scheveningen-(paardje huren)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 15:58

Ik denk dat de kans dat je zelf een paardje meekrijgt erg klein is. Je zult met een groep of met begeleiding mee moeten.
8 jaar ervaring op een manege? dat is vaak nog te weinig

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 16:03

Blubje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 16:09

8 jaar ervaring op een manege is echt wel genoeg noukie12. Je kan manege's vragen maar de kans dat ze een paard verhuren voor buitenritten is erg klein, je kan vaak wel met een groep mee naar het strand

Kataklop72

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 20:25

Blubje11 schreef:
8 jaar ervaring op een manege is echt wel genoeg noukie12.

Genoeg om een buitenrit onder begeleiding te maken, ja! Sorry hoor, maar ken je de omgeving, het paard waar je op rijdt en niet te vergeten de do's & don'ts op het strand, in de zomer? Waar je op moet letten met eb en vloed? Een paard rijd je zo kapot, dat is het probleem niet. En ik zou ook 3x nadenken voor ik een paard mee zou nemen van een stal die je het paard zonder begeleiding mee geeft. Maar dat is mijn persoonlijke mening. ;-)

noukie12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 12:23

Kataklop72 schreef:
Blubje11 schreef:
8 jaar ervaring op een manege is echt wel genoeg noukie12.

Genoeg om een buitenrit onder begeleiding te maken, ja! Sorry hoor, maar ken je de omgeving, het paard waar je op rijdt en niet te vergeten de do's & don'ts op het strand, in de zomer? Waar je op moet letten met eb en vloed? Een paard rijd je zo kapot, dat is het probleem niet. En ik zou ook 3x nadenken voor ik een paard mee zou nemen van een stal die je het paard zonder begeleiding mee geeft. Maar dat is mijn persoonlijke mening. ;-)

Dankje dat bedoel ik, met 8 jaar ervaring geven ze je vrijwel Nooit een paard mee.
Wel is het goed mogelijk dat je mee gaat op strandrit met begeleiding.

Romytje1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 15:19

ik ken de omgeving kom daar heel vaak, ik weet ook de regels van de zomer op het strand.op zich vind ik het niet erg met begeleiding, maar wil dan het liefste met ze 2e- en 1 begeleiding(lievste helemaal niet met). ik wil het eerst vragen op een stal daar in de buurt,en een paar lessen neme zodat ze het weten dat ik kan rijden.(ik pas echt wel op gevaar),ik kan goed blijven zitten (in de 8 jaar tijd ben ik maar 2x gevallen, als dat gebeurt hou ik me zelf kalm raak nooit in paniek),en als er wat gebeurt met het paard dan ben ik bereid mee te betalen aan de kosten.