Over een aantal weekjes ga ik op vakantie en vertoef ik 2 weekjes in het Efteling Hotel
.Ik ga niet alleen
maar gezellig met moeder en zus, die geen rijervaring hebben, zusterlief is bang voor de lieve knollies
.Nu lijkt het mij heel erg leuk om een ritje in de duinen te maken, routes ken ik niet dus begeleiding zu fijn zijn! Ik kan nog niet galopperen, ben onderweg om dit te leren.
Nu weet ik dat manege van Loon en de Duikse hoef daar zitten en heb ik hier op bokt geen goede dingen over van Loon gelezen. Kan ik niet mee op buitenrit dan zou een privelesje ook leuk zijn, ik rijd tenslotte voor mijn plezier.
Iemand ervaring met deze maneges? Zijn er buitenrit mogelijkheden zonder verplichte galop? Als t fijn voelt op t paard en ik durf t aan wil ik wel een galopje proberen, lijkt me wel heel gaaf!
Lasca 
rit van anderhalf uur.
Na een keer te hebben meegedaan in de ochtendrit heb ik gevraagd of ik met de snellere groep meekon, toen heb ik pas echt leren galopperen. Pas wel op: een galop in de bak is toch echt anders dan een rustige galop buiten.
Als je privé les hebt probeer ook even met de verlichte zit te oefenen, vooral voor de rengalop is het handig om die in ieder geval te kennen.