rider schreef:Ik zou me niet blind staren op land/periode. Zoals ik in je andere topic ook al schreef, je ziet dit type sporen ook in WOI Engeland en in Civil War USA.
N.S zou inderdaad voor nickel steel kunnen staan, maar het zouden ook de initialen van de firma die de sporen gemaakt heeft kunnen zijn. Als het idd N.S nickel steel is, zou ik toch eerder denken aan US Cavalry sporen, aangezien die vaak de markering N.S hadden. De D zegt me dan weer weinig. Het is wel apart dat de initialen van de maker er niet op staan, dat is toch vrij gebruikelijk.
Als je echt graag wilt weten waar de sporen precies vandaan komen, zul je denk ik toch buiten Bokt moeten zoeken. Je zou het National Army Museum in London kunnen mailen, die hebben momenteel een tentoonstelling over War Horses en dus veel recent onderzoek gedaan naar cavalerie. Wellicht kunnen zij je verder helpen.
Hoi, dank je voor je reactie. Dat is een goede tip.
Als ik straks tijd heb zal ik ze een mail sturen.
Er staan geen initialen in wel een ander merkje. Ik ga kijken of mijn zus die beter op de foto krijgt met de macro/microlens. (handig zo'n fotogoeroe in huis
)