Bosrit + fotoshoot

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

thirteenn

Bosrit + fotoshoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 18:47

Hopelijk staat het hier goed!

Samen met 2 vriendinnen zijn van plan om een bosrit te maken. Daarbij leek het ons ook leuk om in het bos te picknicken en een photoshoot in het bos te houden. Maar nou zitten we dus met een soort probleempje. Ik heb werkelijk geen idee hoe ik mijn camera mee moet nemen. Een iemand heeft zadeltassen waar de camera wel in zou passen, maar dat het wel zal stuiteren. De tas zit aan de achterkant van het zadel.

Nou vroeg ik me af hoe anderen hun camera meenemen tijdens een bosrit en hoe ik dat het beste kan meenemen. Ik ben van plan mijn spiegelreflex mee te nemen met een kleine lens.

Nedra

Re: Bosrit + fotoshoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 19:10

Misschien een rugzak met zo'n buikriem zodat hij minder kan schudden?

Flyskyhigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 19:12

Heuptas is ook handig hiervoor, of zoals al gezegd is een rugzak.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 19:14

Zat ik ook aan te denken, maar die heb ik helaas niet en de rit is waarschijnlijk maar 1 malig of maar 1x in het jaar, dus om die speciaal daar voor te kopen. Ik ga trouwens wel op een onwijs braaf paard, waar je een bom bij kan afsteken. Ben alleen bang dat mijn camera ontzettend gaat stuiteren.

@Flyskyhigh
Maar past in een heuptas een spiegelreflex camera?

Arcodavella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 19:15

Als je je zadeltas volpropt met handdoeken en daar in je camera doet, denk ik dat het wel kan. Maar ik snap dat dat toch niet zo fijn voelt.

Inderdaad in een rugzak of zo?

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 19:16

Ik neem mijn spiegelreflex niet te paard mee op buitenrit.
Daar is ie mij te kostbaar voor.

Kan je niet iemand zorgen dat die hem met de fiets kan brengen?
Het gaat natuurlijk stuiteren in draf en helemaal in galop.

Flyskyhigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 19:16

mirthheee schreef:
Zat ik ook aan te denken, maar die heb ik helaas niet en de rit is waarschijnlijk maar 1 malig of maar 1x in het jaar, dus om die speciaal daar voor te kopen. Ik ga trouwens wel op een onwijs braaf paard, waar je een bom bij kan afsteken. Ben alleen bang dat mijn camera ontzettend gaat stuiteren.

@Flyskyhigh
Maar past in een heuptas een spiegelreflex camera?

Je hebt verschillende maten heuptassen, volgens mij moet het wel passen als je beetje een grotere hebt.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 19:19

mijn spiegel refelx vind het ook niet zo heel leuk op buitenrit, maar als ik m meeneem en ik ga op een hele brave dan hou ik m gewoon vast in een hand(uiteraard om mijn nek) en andere hand het paard, maar tja het rijdt niet super chill.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 19:23

@Cchanny
Het is inderdaad heel kostbaar ja, zit er ook over te twijfelen. Maar als de tas groot genoeg is en ik hem helemaal in handdoeken wikkel, durf ik het misschien wel aan. Ik twijfel nog.

HenkjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 21:27

Oei... ik zou dat ook niet durven met mijn spiegelreflex.
Kun je niet met iemand afspreken in het bos of zoals gezegd iem op de fiets mee?

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-13 16:59

@Henkje, nee dat gaat denk ik niet lukken. Want dan zou iemand alleen moeten komen om mijn camera te brengen, denk niet dat iemand daar gek genoeg voor is haha! Fietsen kan wel, maar het liefste zou ik zelf ook mee willen rijden..

MuttleyMarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 17:03

Misschien zorgen dat je hem in je zadeltas doet, en daar bijv. handdoeken tussen, dan stuitert het minder erg

Vendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 20:17

Kan je voor die ene keer geen pocketcamera van iemand lenen? Of anders de camera op je mobiel?

_hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 20:20

Ik zou gewoon een rugzak meenemen. Ik weet niet hoe groot je camera is maar anders kan je ook een heuptasje meenemen

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 11:24

Ik zou het niet aandurven met mijn spiegelreflex. Ik zou hem niet in je zadeltas stoppen, ik kan me niet voorstellen dat deze groot genoeg is om goede bescherming erbij in te stoppen. En als hij al niet kapot zou gaan door het gehobbel is het voor je paard waarschijnlijk ook niet plezant als er een camera op zijn rug bonkt.

Ik weet niet of je een kleine cameratas hebt, of een snuittas. Ik stop mijn cameratas nog wel eens binnen in mijn rugzak, gewoon vanwege het draaggemak, zo zou je hem eventueel nog wel mee kunnen nemen. In de hand houden zou ik niet snel doen, ieder paard kan schrikken, ook een braaf paard, toch wel fijn als je twee handen ter beschikking hebt zonder dat er een camera tegen je buik aan bonkt mocht je paard schrikken.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 11:28

Heb je geen tas uberhaubt voor je camera? Anders rugzakje om?

kimberley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 15:40

Ik zou hem in handdoeken in een rugtasje doen... Zadeltas denk ik niet

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 20:32

Met een rugtas rijden is echt niet fijn hoor. Stappen gaat prima, maar zodra je gaat draven of galopperen, blijft dat ding maar bonken. Ik zou een compact camera meenemen, met een fatsoenlijke kun je ook leuke foto's maken.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 22:20

_Dune_ schreef:
Met een rugtas rijden is echt niet fijn hoor. Stappen gaat prima, maar zodra je gaat draven of galopperen, blijft dat ding maar bonken. Ik zou een compact camera meenemen, met een fatsoenlijke kun je ook leuke foto's maken.

Een rugzak met buikband rijdt prima hoor :)

Strikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 22:23

Ik heb drie weken geleden nog met een rugzak met buikband gereden, maar dat was echt geen succes, bewoog alsnog veel te veel. Ik zou alles wel heel goed dicht snoeren voordat je daarmee op pad gaat en zeker met zo'n duur ding erin als een SR camera.

Vendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 22:58

Ik ben ook geen fan van een rugzak met buikband. Zeker niet als het warm is. Het gaat nog met een rugzak als er enkel lichte dingen in zitten, maar een spiegelreflex is vrij zwaar en de lens kan pijnlijk bonken tegen je rug. Nog maar niet te spreken over een mogelijke val...

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 23:08

Ik zou het ook niet aandurven haha
Maar idd heb je helemaal geen tas voor je camera?
Een rugzak zoals al tien keer gezegt is haha xd maar of 1 malig een goede tas voor je camera aanschaffen en die dan meenmen ik heb een tas die ik schuin om doe zodat je m ook zo voor je buik kan doen maar voor op me rug zit een speciale band die ik vast klik vanaf me heup naar me tas en dan kan die niet zoveel schudden!
Hoop dat je snapt wat voor tas ik bedoel beetje lastig uitleggen haha :p

balin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 13:28

Als ik jou was zou ik een kleinere camera meenemen. Daar kun je ook hele goede foto's mee maken. Of toch iemand (inhuren??) die de boel komt afleveren. Dan kun je deze persoon misschien ook het eten en drinken voor de piknick laten meenemen. En zeker met dit warme weer misschien voor de paarden ook wel fijn als er een emmer met drinken is voor ze?

Misschien een famililid of kennis ofzo? Zeker als jullie er met zijn alleen een kleine vergoeding voor betalen, kan de ander weer iets leuks doen van het geld en hebben jullie een super verzorgt dagje

kimberley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 20:41

Weet niet waar je met je vriendin altijd gaat rijden maar anders wil ik je wel helpen, ik wil graag foto's maken (mooie kans om mijn portfolio aan te vullen) maar dan moet het wel een beetje in de buurt zijn ;)