Startpas aanvragen e.d.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Carpediem

Startpas aanvragen e.d.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 13:35

Hoi Bokkers!

Misschien een stomme vraag, maar ik ben me nog druk aan het inlezen in dit onderwerp.
Ik ben 18+, en wil misschien met een pony de wedstrijden in. Dat betekent wel dat ik bij de paarden moet gaan starten.
Zover ben ik. Maar moet ik dat ook een startpas voor paarden aanschaffen, omdat ik tussen de paarden rijdt, of een startpas voor pony's, omdat mijn pony, ja, een pony is?
En weten jullie misschien een website, waar alle KNHS rijverenigingen op een rij staan o.i.d.?
En dan heb je ook nog de ponymeting, die verplicht is bij pony's, mocht je officieel gaan starten. Waar kan dit gedaan worden, en wat kost dit?
Op KNHS.nl zelf kom ik niet veel verder, dus ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen!

Alvast bedankt!

Quarterboef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 13:37

Dit hou ik ook ff in de gaten ben ook benieuwd! :j

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 13:37

Als je met een pony bij de paarden gaat starten, heb je een paarden startpas nodig en de pony hoeft niet gemeten te worden. Bij de paarden zijn ze namelijk allemaal 'even hoog'.

Wat rijverenigingen betreft: google even op rijvereniging+je woonplaats en je ziet er vanzelf wat in je buurt zit.

_Carpediem

Re: Startpas aanvragen e.d.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 13:40

Okee, ben ik al een stuk verder, bedankt!

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 13:43

kleinvosje schreef:
Als je met een pony bij de paarden gaat starten, heb je een paarden startpas nodig en de pony hoeft niet gemeten te worden. Bij de paarden zijn ze namelijk allemaal 'even hoog'.

Wat rijverenigingen betreft: google even op rijvereniging+je woonplaats en je ziet er vanzelf wat in je buurt zit.

En dat is dus iets wat ik mezelf afvraag, omdat vanaf een bepaalde klasse ZZ licht meen ik, de pony minimaal 1.481 m moet zijn....
Ik volg dit topic even. Wij hebben een pony staan, waarmee ik in de toekomst toch eens van plan ben om te kijken hoe ver we tussen de paarden kunnen komen.
En deze pony gaat een grote d pony worden, en ik was eigenlijk ook benieuwd hoe hoog ik dan maximaal mag gaan starten met deze pony? (aangezien d pony's tot 1.51 wel toegestaan worden als "d" pony's) .....

edit: dus ik vraag me af of ook de pony's inderdaad niet gemeten hoeven te worden? (of vanaf een bepaalde klasse?)

_Carpediem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 13:45

Maar dat zou betekenen dat je met een kleinere pony dan 1,481 geen ZZ-licht mag starten? Dat is toch vreemd?

_Carpediem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 13:46

Op KNHS.nl staat dat pony's wel gemeten moeten worden, maar dat geldt dan zeker alleen als je ook daadwerkelijk tussen de pony's rijdt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 13:50

Als je tussen de paarden start dan hoeft je pony niet gemeten te worden. Voor de pony's is dit van belang omdat ze je op categorie indelen. Bij de wat je vaak ziet is bijv. B a/b pony's B c pony's B d/e pony's . Bij de paarden is dit niet.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 13:51

Nee, pony's hoeven niet gemeten te worden als ze tussen de paarden lopen, ook de 1.481 regel is voor zover ik weet afgeschaft, juist voor de kleine volwassenen onder ons die met een pony tussen te paarden starten.
Meten hoeft dus echt ALLEEN als ze tussen de pony's uitkomen.

_Carpediem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 13:52

Okee, bedankt voor de info!