Ik heb een probleempje met mijn pony. Ik heb een schat van een pony, hij vind het heerlijk om buitenritten te maken, kan lekker crossen en schrikt eigenlijk nooit. Hij doet echter wel wat anders wat ik niet fijn vind.
Als hij iets ziet wat hij spannend vind, (dit kan van een bankje zijn tot iemand in de bosjes) gaat hij stil staan. Geen beweging meer in te krijgen... Hij kijkt er alleen maar na en wil enkel nog de andere kant op. Als het echt niet anders kan ga ik er af en loopt ik aan de hand met hem er langs, geen probleem. Hij loopt zo onder tunnels door en over bruggen heen. Maar ik zou zo graag zien dat hij dat ook doet zonder dat ik eraf moet. Ik snap dat een hoge brug misschien eng is en dat ik er dan even af moet, maar een bankje in de berm moet kunnen toch?
Ik heb al van alles geprobeerd, aansporen, rustig blijven en hem er langs praten (dit werkt nog het beste tot nu toe maar duurt lang en lang niet altijd met succes), maar ook 'aanpakken' werkt eigenlijk niet.
Owja als er iemand mee is op de fiets of ik rijd met een ander paard loopt hij overal stoer langs

Hebben jullie tips?
Groetjes!!
.