Protocol KNHS B1 proef

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sarahmilton

Protocol KNHS B1 proef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 19:27

Hoi Bokkers,
Op het protocol van de proef die ik binnenkort ga rijden (B1) staat dat je maximaal 120 punten kan hebben. maar voor elk onderdeel heb je dus 4 cijfers: houding, oefening, hulpen en tempo. Maar als je zoveel onderdelen hebt, en zoveel cijfers moet hebben, hoe kan je dan maximaal maar 120 punten krijgen???? Krijg je dan per onderdeel als je het goed hebt gedaan één punt??
Dit is allemaal nieuw voor mij, van F proeven naar KNHS proeven, dus ik weet het allemaal niet zo goed ;)
Ik hoor het graag.

Mootje

Re: Protocol KNHS B1 proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 19:32

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 19:32

Ik heb even de proef erbij gepakt, het gaat hier om Bixie toch? Als je goed kijkt, staat erboven een regeltje dat je 1 punt voor elk onderdeel kunt halen waaraan voldaan wordt. De proef heeft 30 onderdelen x 4 beoordelingspunten = 120 punten. Oftewel, als je voldoet aan bijvoorbeeld de hulpen en houding op onderdeel 2, dan krijg je daar twee van de vier te verdienen punten.

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 19:34

Per onderdeel krijg je een cijfer van 1 op 4 en die cijfers worden dan bij elkaar opgeteld, als je overal een 4 op scoort heb je 120 punten

sarahmilton

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-13 10:29

O bedankt iedereen ik snapte er niks van :)

sarahmilton

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-13 10:29

En @Mootje, op die site staat inderdaad precies welkenproefnik moet rijden onder Bixie. Dressuurproef 6 :j

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 04:39

Bij de bixie gaat het idd om de kruisjes die je haalt. Per proefonderdeel kun je vier kruisjes halen en dan kom je voor de B1 op maximaal 120.
Ik heb het bixieboekje op mijn werk niet bij de hand, maar uit mijn hoofd kan ik het ook wel voor een heel deel uitleggen. Het eerste kruisje staat voor het correct uitvoeren van de oefening (bijv van hand veranderen in rechte lijn van letter naar letter en door de hoek), het tweede kruisje voor tempo (juiste gang, voldoende actief, niet gehaast). Het derde kruisje zijn de juiste hulpen, hier hoort voor de B1 ook de stelling in de wendingen bij. Het laatste kruisje staat voor de houding en zit, voor de B1 hoort hierbij uit mijn hoofd: zit rechtop, houdt de hakken laag, heeft de handen stil en kijkt in de rijrichting.

De laatste onderdelen zijn algemene onderdelen, onder andere verzorging, handhouding en beenligging. Waar hier precies op gelet moet worden voor de kruisjes kun je in het bixieboekje vinden.