Vragen m.b.t. Paard&Sport KNHS

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Amanda__

Vragen m.b.t. Paard&Sport KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 14:38

Ik hoop dat ik dit goed post.
Er is ook al een e-mail richting de KNHS gegaan, maar omdat ik eigenlijk erg nieuwsgierig ben vraag ik mij af of iemand hier misschien ook al het antwoord weet.

Ik vraag mij af of er de mogelijkheid bestaat om geen Paard&Sport af te nemen van de KNHS.
Eigenlijk lees ik dit blaadje nauwelijks en vind ik het ook onzin daar 30,00 euro voor te betalen.
Ik kan het op de website helaas niet terug vinden. -O-

Daarnaast vraag ik mij af, op het moment dat ik lid ben van de KNHS en met twee paarden twee startpassen heb (1 endurance startpas en 1 volledige startpas) betaal ik dan 1 keer afdrachtskosten (17,00 euro) of twee keer?

Alvast enorm bedankt!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 14:45

P&S is verplicht, dit is het officiele mededelingen-orgaan en daarom verplicht.
In startpassen zitten geen afdrachtskosten, ik neem aan dat je je lidmaatschappen bij 2 verschillende verenigingen bedoelt? Dan betaal je, als het goed is, maar 1 keer afdracht, maar als het niet bekend is bij de verenigingen kan het best zijn dat je 2 keer betaald.
Zelf ben ik lid van de VHN (aangespannen sport, hackney's) en de rijvereniging. VHN is mijn hoofdvereniging, bij de rijvereniging heb ik dus ook duidelijk kenbaar gemaakt dat ik al lid ben van de KNHS via de VHN, en ik betaal via de rijvereniging dus geen afdracht.
Vraag dus even bij je verenigingen na of ze afdracht voor jou betalen.

willemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 14:48

p&s is idd verplicht. Je hoeft ook maar 1x afdracht te betalen, even overleggen met de penningmeesters van je vereniging.
Ik betaal via mijn koetsiersbewijs afdracht en via mijn licenties en menvereniging niet.

Amanda__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 14:56

Dankjewel voor de reactie's!

Dus de overdracht zelf regelen met de vereniging :).
En P&S is gewoon helaas pindakaas...erg jammer, zonde geld..maar ach , kan er misschien andere nog plezier mee doen. -O-

willemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 15:07

De Knhs stuurt de correcte facturen naar je beide verenigingen. Maar de meeste verenigingen rekenen iedereen hetzelfde, dus iedereen afdracht laten betalen...
Als ze beide even goed op de Knhs factuur kijken dan zal er bij de een wel afdracht opstaan en bij de ander niet, maar vaak moet je hier zelf achteraan helaas...
Heb het op mn eigen vereniging ook meegemaakt, 100 leden 7,50 teveel laten betalen is toch weer 750 voor de clubkas en makkelijk factureren voor de penningmeester...
De meeste mensen weten het niet eens..

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 15:10

Is de P&S echt verplicht? Ik meende namelijk dat ik bij mijn vereniging kon kiezen toen ik me aanmelde.

Ik heb het uiteindelijk wel gedaan, omdat er soms wel handige dingen in staan. Maar eigenlijk, is het 9 van de 10 x vrij nutteloos..