Sport BH

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lauura

Sport BH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 21:33

Na al 100.000 verschillenden sport bh's aan te hebben gehad ben ik er nog geen eentje rijker. Alles zit nog losser als mijn normale bh.

Dus... Welke dragen jullie en zit ECHT stevig?

Anoniem

Re: Sport BH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 21:34

Shock Absorber level 4 :)

(tip van flip, als je je maat zeker weet, koop m dan op ebay, veel goedkoper)

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 21:34

Shock Absober level 4! Absolute aanrader!
In diverse omvang en cubmaten te verkrijgen.

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 21:37

Sport bh's van Shock Absorber en Fila bijvoorbeeld. Heb er ook 2 van Falke.
Mijn sport bh's zitten toch echt wel strak.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 21:38

HM High Support met rits voor. Aan de achterkant kun je hem net als een beha wat strakker zetten en ook de schouderbandjes kunnen korter door middel van klitteband.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 21:38

Hier ook een shock absorber level 4, sinds kort. Ben er erg blij mee.

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 21:40

Ik heb er meerdere maar de shock absorber 4 is toch wel de beste!

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 21:41

Haha nou dat is duidelijk welke in de smaak valt! Ik ga even zoeken!

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 22:08

Hebben jullie van die BH je eigen maat? Ik zie ze nu op een website om evt te bestellen, dacht misschien zit een maatje kleiner wel extra stevig :+

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 22:11

Ik heb gewoon mijn normale bh maat. Als je hem kleiner besteld kan hij gaan snijden of passen je borsten er niet goed in. Hij moet goed straks zitten maar ook weer niet te strak want dat is ook niet fijn.

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 22:12

Ik heb de cupmaat hetzelfde, de omvang een slag kleiner (is wel wat verstelbaar hoor).

Hierdoor blijft alles op de plek waar het hoort en durf ik ook gewoon strakke shirtjes aan, zonder bang te zijn dat alles z'n eigen weg zoekt. En ook heb ik niets geen last van pijnlijke ongemakken.

En daarbij, als alles zit waar het hoort, is er ook niets wat stoort!

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 22:12

Anders even een paar maten bestellen en terug sturen wat niet past.

Bij ooteman geen probleem bijvoorbeeld en zo zullen er meerdere zijn.

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 22:19

Ik zou in ieder geval een keer naar een sportzaak gaan en passen. Waar je uiteindelijk gaat kopen kun je altijd nog gaan beslissen.

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 22:23

Shockabsorber zoals hierboven! Maar ik kan ze echter niet de hele dag dragen hoor, dan voel ik me toch wel erg opgesloten. Persoonlijk uiteraard... Ik kan geen enkele bh de hele dag dragen, zou wel moeten met 75E maar ja... Echt te zwaar!

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 22:33

Goed dat ik dit topic zie staan. Vind het wel belangrijk, ookal heb ik niet veel...
Heb ze nu van de hema aan omdat die bandjes niet afzakken en een gewone bh dat wel doet maar het is natuurlijk niet optimaal.
Omdat ik veel in rijkleding rondloop zou ik er graag eentje hebben met iets vulling (gewoon zodat je niet alles ziet :) ) heeft. Misschien heeft iemand van jullie een idee

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 22:47

Ik heb nu bij de decathlon vorig jaar een bh gekocht (zie m nu niet meer terug op site) maar is inderdaad de Shock Absorber Run Support Sports Bra
Ik heb er al ZOOOO veel gepast ivm met mn niet al te kleine borsten was niks goed. En vooral met paardrijden is dat wel zo fijn :P

Dus zelfs met mijn cup doet deze t perfect!

http://www.fruugo.nl/shock-absorber-run ... t%2Bsearch

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 22:50

Klumpertje heb je al een SA aangehad? Mijn ervaring is dat een vulling niet noodzakelijk is als de maat goed is. Dit kleed netjes af en je ziet niets (zelf een obsessie op, draag al jaren SA, dus weet zeker dat er echt niets zichtbaar is).
De meeste sportbh's hebben geen vulling, omdat de modellen dusdanig zijn samengesteld om schokken te absoberen en te reduceren, dat vulling dat proces verstoort.
Kiezen tussen kwaden dus!

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 22:51

Niet alleen bij paardrijden is een goede bh belangrijk trouwens. Je nek en schouders zijn ook erg blij met een goede sportbh tijdens hardlopen, groepslessen op de sportschool en andere actieve activiteiten.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 22:54

Willemina_L schreef:
Shockabsorber zoals hierboven! Maar ik kan ze echter niet de hele dag dragen hoor, dan voel ik me toch wel erg opgesloten. Persoonlijk uiteraard... Ik kan geen enkele bh de hele dag dragen, zou wel moeten met 75E maar ja... Echt te zwaar!

haha dat ken ik..zodra ik dan ook in de gelenheid ben gaan ze uit (alle bh's) maar moet zeggen dat ik altijd wen aan shock absorber. Als ik uren op stal ben heb ik er na een tijdje niet meer of minder last van dan een gewone bh (wat betreft t aanhebben, t rennen etc gaat me een stuk beter af met dat ding haha)
hier btw ook 80E (van t zware heb ik btw niet zoon last)

maar goed ik ga echt voor deze, kosten wel wat maar je hebt ook wat.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 22:56

Biskwie schreef:
Niet alleen bij paardrijden is een goede bh belangrijk trouwens. Je nek en schouders zijn ook erg blij met een goede sportbh tijdens hardlopen, groepslessen op de sportschool en andere actieve activiteiten.

klopt al rij ik alleen paard ;) hardlopen is btw ook een extreme sport net als paardrijden wat betreft de stevigheid die een bh dan nodig heeft.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 22:57

klumpertje schreef:
Goed dat ik dit topic zie staan. Vind het wel belangrijk, ookal heb ik niet veel...
Heb ze nu van de hema aan omdat die bandjes niet afzakken en een gewone bh dat wel doet maar het is natuurlijk niet optimaal.
Omdat ik veel in rijkleding rondloop zou ik er graag eentje hebben met iets vulling (gewoon zodat je niet alles ziet :) ) heeft. Misschien heeft iemand van jullie een idee

vulling in de zin van grotere borsten? ik vrees dat je dat in combi met sportbh alleen vind door er iets in te leggen of een bh met vulling aan doen en DAAROVER de sportbh (wat me erg onprettig lijkt)

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 22:58

milja78

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 23:02

het enige wat beetje tegenvalt bij bijna alle soorten, is dat ik altijd heb dat je borsten niet meer zoveel bewegen maar wel tegen elkaar aan plakken, zeker nu het weer wat warmer wordt is dat niet echt prettig... maar ben ook niet echt plat uitgevallen...

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 23:11

Biskwie schreef:
Klumpertje heb je al een SA aangehad? Mijn ervaring is dat een vulling niet noodzakelijk is als de maat goed is. Dit kleed netjes af en je ziet niets (zelf een obsessie op, draag al jaren SA, dus weet zeker dat er echt niets zichtbaar is).
De meeste sportbh's hebben geen vulling, omdat de modellen dusdanig zijn samengesteld om schokken te absoberen en te reduceren, dat vulling dat proces verstoort.
Kiezen tussen kwaden dus!

Dan ga ik die toch maar eens proberen!

AlexandraM schreef:
klumpertje schreef:

vulling in de zin van grotere borsten? ik vrees dat je dat in combi met sportbh alleen vind door er iets in te leggen of een bh met vulling aan doen en DAAROVER de sportbh (wat me erg onprettig lijkt)

Nee dat absoluut niet! Ik hoef niets op te vullen, ookal heb ik niet veel :P . Ik bedoel dat nagenoeg alle sportbh's altijd zo dun zijn dat je er alles doorheen ziet. Aangezien ik ook veel gewoon in mijn rijkleding loop (en dan niet elke keer bh ga wisselen) heb ik graag een bh die ietsje dikker is.

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 11:34

@ Klumpertje,

Bij de HEMA hebben ze wel sportbh's die wat dikker zijn. Die zitten ook wat strakker dan de dunnere..