hoe maak je je wedstrijd pak schoon??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ilovedartel

hoe maak je je wedstrijd pak schoon??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 19:57

hoi bokkers!
hoe maak je je wedstrijd pak schoon? kun je die gewoon wassen of moet die naar een stomerij?

lukalisaaax

Re: hoe maak je je wedstrijd pak schoon??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 19:57

Gewoon in de wasmachine gooien :)

anoukyrsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 19:58

is het jasje zwart? mij is altijd gezecht dat je bv witte vlekken koffie over moet doen.. en verder niet wassen...

hangt er niet een lebeltje aan dat die niet in de wasmachine mag?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 19:59

Eu zou ik niet doen, veel jasjes kunnen niet in de machine !!

Stomerij, of zelf stomen met stoomapparaat , of gewoon de vlekjes zachtjes wegpoetsen met een vochtig doekje.

Sommige jasjes kunnen wel in de was, bekijk goed de wasvoorschriften .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 19:59

Jasje moet meestal naar de stomerij (kijk even in het waslabel) , plastron op de hand wassen, en je rijbroek/shirt/handschoenen gewoon in de wasmachine

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 20:00

Rijbroek,handschoenen, wedstrijdshirt en dekje gaan in de wasmachine.

Jasje moet naar de stomerij, die mag niet in de wasmachine

Senna012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 20:00

Ik doe hem gewoon in de wasmachine :)

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 20:02

Mijn jasje is van wol en gaat dus gewoon naar de stomerij als ik vind dat het nodig is :). Ik ben erg zuinig op mijn jasje, dus na het rijden van de proef gaat deze meteen uit en in de hoes, daarna verzorg ik mijn paard, dus ik heb eigenlijk nooit vlekken of zo op mijn jasje.

ASF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 21:29

Jasje stomen, de rest in de wasmachine, plastron in een netje ivm de steentjes erop. Door het stomen blijft het jasje ook beter in vorm dan wanneer je hem in de wasmachine gooit.

petra100

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 07:14

Jasje moet naar de stomerij, die mag niet in de wasmachine.
De rest wel.

J_en_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 20:50

Alles de wasmachine in en plastron in handwasje

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:04

Van onder naar boven;
- (Leren) Laarzen, eerst even met een vochtig doekje afnemen, daarna dun laagje ledervet erop.
- Sokken gewoon de was in ;p
- Rijbroek ook gewoon lekker de was in
- Jasje houd ik zo schoon mogelijk met de wedstrijd en hoef ik vaak alleen maar met een sponsje
de kleine vlekjes af te nemen.
- Blouse in de was
- Plastron word nooit echt vies bij mij ;p
- Plastronspeld doe ik altijd wel even een vochtig doekje overheen halen
- Handschoenen in de wasmachine
- Cap doe ik gewoon met mijn hand overheen gaan, even het ijzeren logo oppoetsen en klaar! :D

Voor de Cross draag ik geen jasje maar bodyprotector, die neem ik af met een vochtig doekje :P

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:20

Ik hang mijn jasje vaak gewoon buiten, maar als hij echt vies is doe ik hem meestal in de wasmachine. Bekijk wel even de wasvoorschriften.

Burtzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 13:02

Ik heb nu zwarte strepen op mn wedstrijd broek zitten.. Geen idee hoe die er komen en gaan er ook niet meer uit. Jammer dan, krijg toch altijd standaard een 7..

domosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 11:25

Mijn rijbroek gaat gewoon in de wasmachine (niet heet).
Mijn rijjasje probeer ik zo min mogelijk te wassen (meteen uitdoen na het rijden) maar als het echt vies is dan gaat hij ook in de was. Mijn broer had eerder een wollen maar die moes telkens naar de stomerij enz... plastron handwas

maxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 16:21

Groene zeep erop smeren doet ook wonderen,maar ligt ook aan de vlek

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 16:25

Burtzle schreef:
Ik heb nu zwarte strepen op mn wedstrijd broek zitten.. Geen idee hoe die er komen en gaan er ook niet meer uit. Jammer dan, krijg toch altijd standaard een 7..

Oma's krijgen alles weer wit over het algemeen :P Sommige jasjes mogen wel in de was, maar over het algemeen moeten ze naar de stomerij. Gooi je ze wel in de was dan worden ze daar niet mooier op over het algemeen.

xOtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 19:07

Mijn jasje gaat altijd gewoon in de wasmachine . :)

Carrera97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 19:33

Burtzle schreef:

Ik hoorde op stal dat je een steradent tabletje (te koop bij etos etc voor een witter gebit) bij de was kunt gooien voor een wit resultaat.

Annewan44

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 19:50

Het jasje :
wolwas-programma met wolwasmiddel op 30° en dan alleen laten leegpompen, niet centrifugeren ! Kletsnat jasje op een goede kleerhanger ophangen (een mooie voorgevormde die geen scherpe punten in de schouders gaat maken) en dan die aan een stok boven de douchebak hangen. Het jasje laten uitdruppen en daarna gewoon verder laten drogen. Terwijl het jasje nog nat is goed in vorm brengen en alle plooien gladstrijken. De meeste jasjes kunnen dit wel hebben... en daarna hoef je het niet te strijken. En nee, ik was het jasje van de dochter meestal niet om vlekken te verwijderen, maar om de transpiratiegeur van onder de oksels te doen verdwijnen (competitie-stress-geurtje...)
De witte rijbroek :
met zwarte vlekken van zadel en stijgbeugelriemen enz. Nu ff niet meelezen als je gevoelig bent aan ecologie en andere goede natuurdoelen, dit wordt dus geen eco-wasje helaas... De witte broek wordt in een klein emmertje met een reuze-dosis Biotex-voorwasmiddel in koud water voorgeweekt, nadat de vlekkenzone met een vlekverwijderaar (bijv Shout of zoiets) besproeid is. Opgelet : sommige goedkopere broeken hebben drukknoopsluitingen, haakjes die roesten ! Liefst dus de broek alleen zover onderdompelen als nodig (de kont en knieën dus) Een nachtje laten staan, en dan met de harde borstel ff goed schrobben op de hardste vlekken. Direct in een wasprogramma voor zwaar vuile was stoppen op lage temperatuur en intensief wassen met goed veel waspoeder (met niet te vergeten ook nog een voorwasprogramma). En zo krijgen we de witte broek weer wit (alvast tot het volgende wedstrijdje...) En helaas de natuur weer een beetje minder netjes...
Met producten om wit witter te laten lijken moet je opletten, die maken soms rare vlekken door borduursels/stiksels/labels te ontkleuren...
Zo, en ter info, ik ben nog geen oma.... LOL alleen een mama-groom... :-P
Iemand nog minder ingewikkelde/simpeler manieren ?
Veel succes...

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 19:53

voor een stralend witte was groene zeep gebruiken!!

ik werk op een zorgboerderij met dementerenden en die hebben echt waar gouden tips van wat ze nog kunnen herrineren.

een mevrouw had een witte jas, maar door de haarlak is haar kraag helemaal vies geworden. even ingesmeerd met groene zeep en daarna in de was met gewone wasmiddel. en het was meteen weer stralend wit...

jasjes naar de stomerij en sowiso een dag onder het afdak laten uitwaaien