Eind juli ga ik met een oud-stalgenootje op vakantie naar de Veluwe. Wij verblijven in Emst, bij de Vossenbroek.
Nu staat dit op de site:
" Een aantal fietsroutes ligt op een steenworp afstand: op 2 minuten ligt knooppunt 98 en op 5 minuten fietsen knooppunt 99; op 150 meter loopt de Eneco Veluwe route (265 km) en op 500 meter loopt de Cannenburgh route(42 km).
In de directe omgeving zijn veel wandelmogelijkeden. Onze B&B ligt naast een 'Klompenpad'; een route van 10 km door elzenbroekbos en natte graslanden. Dit pad sluit aan op andere klompenpaden.In de directe omgeving zijn veel bossen en heide. In Epe de Renderklippen (waar honden los mogen lopen) en de Dellen; in Gortel, Niersen en Vierhouten de Kroondomeinen.
Op loopafstand ligt het recreatiegebied het Kievitsveld, met het wellnesscentrum de Veluwse Bron, een waterskibaan met terras, zwemwater en een strandje."
Wij zijn hier totaal niet bekend (komen uit het Noorden) en we zijn van plan om er een rustige en leuke vakantie met onze twee paarden van te maken. Niks moet en het is de bedoeling om gewoon heerlijk van de omgeving te genieten. Nu vroeg ik me af hoe andere mensen dit aanpakken als ze op vakantie gaan naar de Veluwe, in zijn algemeen?
Stippelen jullie vooraf routes uit, zijn er duidelijke wegaanwijzingen, moet je een Veluwepas aanschaffen, zijn er do's en dont's en tja, hoe bereiden jullie jezelf voornamelijk voor?
Alvast bedankt voor de eventuele nuttige informatie en tips die gaan komen

); voor een impressie van de omgeving gezien vanaf een paardenrug, kun je een aantal foto's in mijn profiel raadplegen