Ifor williams 1,5 paards trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Melanietje_

Ifor williams 1,5 paards trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-13 14:59

Hoi,

Samen met mijn ouders zijn we aan het overwegen om een trailer aan te schaffen en zijn eigenlijk erop gekomen dat dit dan de ifor williams 1,5 paards waarschijnlijk gaat worden. Nu had ik nog een paar vragen
- Wat zijn jullie ervaringen?
- Hoe ziet de zadelkamer eruit als je die erbij kiest? is deze praktisch/voordelen/nadelen
- Hoe doen jullie het met de achterkleppen, kunnen die open tijdens het rijden? Als je ze dicht laat wordt het dan warm?

Alles wat jullie erover willen vertellen is welkom!

Groetjes Melanie

_Melanietje_

Re: Ifor williams 1,5 paards trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-13 19:01

Ojah en nog een vraag: past er een western zadel in de zadelkamer?

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 19:08

Superfijne trailer! Fijne wegligging.

Ik denk dat een westernzadel niet in de zadelkamer past. Mijn dressuurzadel past er namelijk net in.

De achter kleppen laat ik normaal gesproken open, alleen als het echt koud is gaan ze dicht. Verder is het Luik boven de vooruitlader erg fijn, bij warm weer op het parkeerterrein zet ik die open.

Ik wil geen andere trailer meer.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 21:52

Fijne trailer. Wij hebben nu onze tweede 1,5 paardspringen.
Kleppen open of dicht is afhankelijk van hoe je paard reist. Bij de een heb ik ze dicht en bij de ander open.

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 08:52

Ik sluit me helemaal aan bij bovenstaande reacties. Sinds begin dit jaar heb ik er ook 1 (ook de 1,5 paards), met zadelkamer aan de deur. Heerlijke trailer, fijn achter de auto ook.

De luiken heb ik ook altijd open, verder als het te warm wordt kun je het bovenluik binnen in de trailer nog open zetten tijdens het vervoer en heb ik ook nog schuifruimen (maar die laat ik altijd dicht, anders krijgt hij volgens mij de wind recht van voor naar binnen). Als je stilstaat is het wel lekker dat het allemaal open kan. En inderdaad het bovenlulik boven de voorlader is erg fijn op concours. Mijn paard vindt het heerlijk om met zijn hoofd helemaal buiten te hangen en lekker rond te kijken (hij doet dit netjes, zonder in 1 keer zijn hoofd hard terug te trekken en te stoten, vast niet voor ieder paard geschikt).

De zadelkamer aan de deur is inderdaad niet echt groot. Ik twijfel of een groot westernzadel gaat passen. Ik zou zeggen neem hem gewoon eens mee naar de dealer om te proberen. Bij mij gaat mijn dressuurzadel erin, mijn laarzen en hoofdstel en de rest gaat alsnog mee in de auto. Toch vind ik het handig, want met name mijn zadel wordt zo toch netjes vervoerd. Vraag wel aan de dealer om de zadelkamer vast te zetten met een extra scharnier zodat je zeker weet dat doorzakken wordt voorkomen.

Verder vind ik het een fijne trailer met kleine praktische dingen, zoals dat je deurtje niet kan openwaaien door het vast te klikken, ingebouwd slot op de dissel, goed stevig neuswieltje, maar ook de standaard verstelbare stangen. Het enige mininadeel wat mij betreft is dat de klep lastig schoon te maken is.

Suomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 18:58

Ik heb helaas geen antwoord voor TS, maar nav de antwoorden hier heb ik het ding even opgezocht op internet en ik ga er zelf ook naar kijken bij een handelaar!

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 12:54

geweldige trailers. zadelkamer zit er naar mijn weten niet standaard in.
voordeel vind ik dat ze oersterk zijn! en de voorlader biedt uitkomst met de wat lastigere laadpaarden.
nadeel vind ik dat ze best smal zijn.

daarom zou ik niet kiezen voor deze trailer. mijn merrie wil graag breed staan.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 12:57

Goede trailer voor de prijs. Wel is hij redelijk lawaaiig voor het paard en niet ieder paard vindt dat prettig.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 12:59

Die van mij staat ook graag breed, ik krijg niet het idee dat hij nog meer ruimte nodig heeft. Hij loopt er graag op, en staat er heel relaxed in.
Hiervoor had ik een 1 en 3/4, is wel fijn hoor, vooral met een jong paard.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 12:59

Nikka schreef:
Goede trailer voor de prijs. Wel is hij redelijk lawaaiig voor het paard en niet ieder paard vindt dat prettig.

Wat vind je lawaaiig?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 13:05

Zitten vaak pennetjes en losse dingetjes aan die wat rammelen, is niet erg hoort er bij. Goede solide trailer, maar niet luxe in de kleine dingetjes. Maar sommige paarden worden daar wat onrustig van. Ik heb 10 jaar een IW gehad en nu een Bockmann. Een van mijn paarden is een hittepetit en die is echt rustiger op de Bockmann.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 13:56

Op de nieuwe IW hebben ze die geluiden al behoorlijk gereduceerd.