Eerste keer naar het strand met ouder paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kriistellx

Eerste keer naar het strand met ouder paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 20:30

Hoi bokkers,

(Sorry mijn 2e topic voor vandaag :o )
Mijn verzorg arabiertje is 13 jaar en ik zou heel graag een keer met haar naar het strand willen. Alleen het probleem is, als ik met haar naar buiten ga, is ze heel zenuwachtig, en gaat alleen maar lopen dribbelen. Daarom ga ik ook bijna nooit naar buiten, en ALS ik naar buiten ga loop ik er naast omdat ik anders bang ben dat ze er vandoor gaat. Ze is vroeger volgens mij nooit naar het strand geweest. Ik wil van de zomer graag wat meer buitenritten gaan maken, en ik dacht dat het misschien een idee was om naar het strand te gaan, want als ze er vandoor gaat dan is dat op het strand en niet op de weg ofzo.
Vinden jullie dit een goed idee?

Bedankt! :)

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 20:35

Als ze er vandoor gaat op het strand zit je met badgasten, wandelaars, vliegeraars, fietsers, noem maar op. Als ze op een bospad op een ruiterroute er vandoor gaat waar verder weinig 'ander' verkeer komt, kom je soortgenoten tegen. Daar zit wel een heel groot verschil in. Als je een bosritje nog niet aandurft, zou een strandrit niet mijn eerste keus zijn.

merrylegs

Re: Eerste keer naar het strand met ouder paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 20:38

heb je niet de mogelijkheid met iemand met een rustig paard het buitenrijden te oefenen? en als je je zekerder voelt, dàn pas naar het strand gaan met iemand erbij.

jaime_andrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 20:38

en vergeet niet...vaak als ze gaan op het strand dan gaan ze ook echt...het enige wat wel wat makkelijker is is dat je ze op de volte kan zetten.
Maar naar het strand gaan met je paard is wel heel wat anders dan ff een rondje naar buiten.

kriistellx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 20:40

merrylegs schreef:
heb je niet de mogelijkheid met iemand met een rustig paard het buitenrijden te oefenen? en als je je zekerder voelt, dàn pas naar het strand gaan met iemand erbij.

Ja die mogelijkheid heb ik, maar we hebben hier niet echt een bos met ruiterpaden in de buurt. En ik durf eigelijk niet met haar langs de weg..

Emma21Nobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 20:44

Mijn pony is ook al ouder en doet précies het zelfde op buitenritten. Op het vertrouwde kleine paadje is hij erg rustig, maar zodra het onbekend is, dan wordt hij 'gek'.
Paar weken geleden was ik met hem naar de Drunense Duinen geweest. (ik weet niet of je het kent, maar dat is een groot bos en ook veel open zandvlaktes (erg groot)).
Het was niet te doen, heb eigenlijk alleen maar gestapt en beetje gedraaft. Toen ik op een klein stukje in galop ging was het in eens rengalop. En toen in eens liepen er mensen op het ruiterpad :? . Gelukkig konden zei hem stoppen, want ik hielt hem niet, terwijl ik wel wat gewend ben.

kriistellx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 20:52

Emma21Nobel schreef:
Mijn pony is ook al ouder en doet précies het zelfde op buitenritten. Op het vertrouwde kleine paadje is hij erg rustig, maar zodra het onbekend is, dan wordt hij 'gek'.
Paar weken geleden was ik met hem naar de Drunense Duinen geweest. (ik weet niet of je het kent, maar dat is een groot bos en ook veel open zandvlaktes (erg groot)).
Het was niet te doen, heb eigenlijk alleen maar gestapt en beetje gedraaft. Toen ik op een klein stukje in galop ging was het in eens rengalop. En toen in eens liepen er mensen op het ruiterpad :? . Gelukkig konden zei hem stoppen, want ik hielt hem niet, terwijl ik wel wat gewend ben.

Oh vervelend!
En dat wil ik dus voorkomen haha :)

Emma21Nobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 21:04

Ja snap ik helemaal!! :D Is echt niet leuk.. Zou wel iemand meenemen die je (als het nodig is) vast kan pakken als het nodig is!

kriistellx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 21:10

Emma21Nobel schreef:
Ja snap ik helemaal!! :D Is echt niet leuk.. Zou wel iemand meenemen die je (als het nodig is) vast kan pakken als het nodig is!

Ja ga ik doen! En ik dacht misschien eerst aan de longeerlijn ofzo..

Emma21Nobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 21:14

Ja inderdaad, dat hij/zij eerst zijn energie kwijt is! (ik weet niet of dat hij/zij nog erg energie rijk is omdat hij/zij al ouder is). Maar pas wel op, als je op het strand loopt en het paard ziet 'de vrijheid', (had mijn pony ook) dan kunnen ze er wel eens vandoor gaan.... hihi