(Internationaal) koopcontract

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Quir

(Internationaal) koopcontract

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 09:14

Ik ben op zoek naar een goed (internationaal) koop contract.
Het is bedoeld om paarden te verkopen naar het buitenland, de overeenkomst moet dus in het Engels en internationaal rechtsgeldig zijn.

Kan iemand mij hier mee helpen? Voorbeelden op het internet bijvoorbeeld of met het opstellen hier van?

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 09:24

Hoe bedoel je internationaal rechtsgeldig? Je zal in het contract moeten aangeven welk recht van toepassing is, Nederlands recht of het recht van het land van de koper. Het heeft dan uiteraard de voorkeur om Nederlands recht te kiezen, zodat je - mocht er een geschil ontstaan - naar de Nederlandse Rechter kan.

Als je een waterdicht contract wilt hebben, kan je dit het beste laten opmaken door een advocaat. Als je Nederlands recht kiest, kan dit gewoon door een Nederlandse advocaat gedaan worden. Anders zal je waarschijnlijk of een advocaat moeten zoeken die thuis is in het gekozen recht in NL of een advocaat in het land van de koper.

Gini

Re: (Internationaal) koopcontract

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 10:12

Als je op (semi-) professionele basis regelmatig paarden naar het buitenland verkoopt, zou ik een overeenkomst laten opstellen door een notaris/advocaat.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 23:05

Ik sluit me aan bij mylittlejoy, belanrijk advies.