Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
!

Dat mensen die lef hebben!
knollentuin schreef:doe je goed om je ouders mee te nemen, het moet toch niet gekker worden!!
volgens mij ben je zelfs als eigenaar van de stal gewoon strafbaar als je in iemands kast spullen pakt. dat je een sleutel reserve hebt voor noodgevallen.. maar ik vind dit echt niet kunnen..

knollentuin schreef:brand? misschien lopen er leidingen door de kasten en moet er eens een monteur bij... er kan altijd wel iets zijn waardoor het nodig kan zijn ook in de kasten te komen. ook kan de pensionklant zn eigen sleutel een x kwijt zijn..
maar voor eigen gebruik... nee, heel fout
Maflinger_S schreef:Nou lekker dan, ik kan me voorstellen dat je woest bent, ze horen gewoon van je spullen af te blijven.
Overigens kan ik me voorstellen dat het in geval van brand of hoog water handig zou kunnen zijn dat de staleigenaar bij de spullen van de klanten kan om ze in veiligheid te stellen, in alle andere gevallen dient ie er van af te blijven.
Een goed gesprek hierover in bijzijn van je ouders lijkt mij een goed plan. Het zou zonde zijn als je je paard zou moeten verhuizen vanwege zo'n akkefietje.
Wat het zadel betreft: het zou in je voordeel kunnen zijn dat het hier een boomlooszadel betreft omdat dat wat buigzamer is. Het ziet er nu misschien vreselijk uit en het ligt naar maar misschien is dat zo weer opgelost na een paar keer rijden. Ik zou pmarena hier op Bokt eens om raad vragen, zij is dealer van Barefoot zadels en heeft heel veel kennis.
Als het zadel onherstelbaar beschadigd is/onbruikbaar is geworden voor jouw paard zou ik je stalgenoot verzoeken om het zadel van jou over te kopen voor een nette prijs. Nieuwe passende pommel erin en klaar is Klara. Da's dan wel weer het voordeel van een boomloos zadel ... Helaas moet jij dan een nieuw zadel kopen en daar zit je natuurlijk niet op te wachten.
Hoe dan ook, dit is een absoluut ongepaste actie van je staleigenaar geweest en jullie - jij, je stalgenoot en haar instructrice - zitten met de gevolgen.