Ruiterbewijs in een midweek, waar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ingrid_92

Ruiterbewijs in een midweek, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 13:24

Voor mijn vervolgopleiding heb ik een ruiterbewijs nodig. Nu wordt er nergens in mijn buurt een ruiterbewijscursus (op tijd) aangeboden.
Een tijdje geleden zag ik op internet een manege voorbij komen die midweken organiseerde waarin je je ruiterbewijs kunt halen. Nu kan ik alleen nergens meer vinden waar dat was. Ik dacht dat het ergens in de richting van Drenthe of Gelderland was, maar zeker weten doe ik het niet.
Wie weet welke manege dit geweest kan hebben of kent een manege waar ze dit ook doen en waar je dus een midweek verblijft? Weekenden kan ik namelijk nooit..

Naskapower

Re: Ruiterbewijs in een midweek, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 16:17

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 16:43

Ik zie bij Stal 't Reelaer alleen maar weekenden staan (?), maar dat is dus niet wat ik zoek.

EmmelyLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:49

Bij hcn organiseren een midweek waar je je ruiterbewijs kan halen, kijk anders even op http://www.hcnkids.nl, ik weet alleen niet zeker of het op de site staat...
Laatst bijgewerkt door EmmelyLady op 01-06-13 17:50, in het totaal 1 keer bewerkt

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:49

is trouwens prima haalbaar in weekend en leuk daar (paar jaar geleden dan)

EmmelyLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:52

Ja het staat erop

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 22:13

Ik heb contact opgenomen met het HCN, maar daar is het in ponykampvorm. Inclusief een show voor de papa's en mama's, opa's en oma's. Gezien mijn leeftijd (21) zit ik daar niet echt op te wachten haha. Maar voor de rest is het wel in de richting van wat ik zoek: van maandag t/m vrijdag intern.

sanneloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 10:54

Ik heb hem net gehaalt op les chaux ( schijf ik dat goed?)
In drente dus. Daar hadden ze namelijk een hoog slagingspercentage.
De bedden zijn er eel zeer slecht, en ik ben wel wat gewent met al die ponykampen.
Wij zijn donderdag vrijdag za weg geweest.
Als je wat wilt weten mag je een pb sturen :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 15:38

Ingrid_92 schreef:
Voor mijn vervolgopleiding heb ik een ruiterbewijs nodig. Nu wordt er nergens in mijn buurt een ruiterbewijscursus (op tijd) aangeboden.
Een tijdje geleden zag ik op internet een manege voorbij komen die midweken organiseerde waarin je je ruiterbewijs kunt halen. Nu kan ik alleen nergens meer vinden waar dat was. Ik dacht dat het ergens in de richting van Drenthe of Gelderland was, maar zeker weten doe ik het niet.
Wie weet welke manege dit geweest kan hebben of kent een manege waar ze dit ook doen en waar je dus een midweek verblijft? Weekenden kan ik namelijk nooit..

Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar de argumentatie van die opleiding om het ruiterbewijs verplicht te stellen. Ik kan me, gezien je vooropleiding, niet voorstellen dat je er iets nieuws leert en rechten kun je niet ontlenen aan het ruiterbewijs; het heeft namelijk geen enkele juridische status.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-13 15:44

Dat zal Les Chevaux zijn Sanne. Dankjewel! Ik denk dat dat inderdaad de manege was die ik gezien had. Helaas bieden ze nu geen ruiterbewijscursussen meer aan zie ik. Alleen eentje in september, maar dat is wat aan de late kant + het is in het weekend.

@ ikke : ik weet het ook niet precies, ze willen er denk ik zeker van zijn dat je de basiskennis beheerst. Het is een post HBO opleiding (in Gent) en daar stellen ze eigenlijk het ruiterbrevet wat in België behaald kan worden als eis. Maar voor Nederlandse studenten geldt dat een ruiterbewijs ook goedgekeurd wordt.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 15:53

Ingrid_92 schreef:
Dat zal Les Chevaux zijn Sanne. Dankjewel! Ik denk dat dat inderdaad de manege was die ik gezien had. Helaas bieden ze nu geen ruiterbewijscursussen meer aan zie ik. Alleen eentje in september, maar dat is wat aan de late kant + het is in het weekend.

@ ikke : ik weet het ook niet precies, ze willen er denk ik zeker van zijn dat je de basiskennis beheerst. Het is een post HBO opleiding (in Gent) en daar stellen ze eigenlijk het ruiterbrevet wat in België behaald kan worden als eis. Maar voor Nederlandse studenten geldt dat een ruiterbewijs ook goedgekeurd wordt.

Oh, wacht, maar dan hebben we een andere insteek. Aan een Belgisch ruiterbrevet kun je namelijk rechten (en plichten) ontlenen; dat brevet heeft een juridische status in de Belgische wetgeving!
Wellicht is het zinvol om eens te controleren of die opleiding het puur doet voor een zeker basiskennisniveau of dat er een reden is in de zin van de juridische rechten en plichten die bij het brevet horen. In het laatste geval heb je wellicht een kleine uitdaging.

Mogelijk heeft het ook te maken met verzekeringen; ook dat werkt in Belgie anders dan in NL. Ik weet alleen niet in detail hoe dat zit; wellicht eens een Belgische Bokker een PB sturen voor info?

Check dit gewoon even om niet voor onaangename verrassingen te komen staan in het geval van brokken.