Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ingrid_92 schreef:Voor mijn vervolgopleiding heb ik een ruiterbewijs nodig. Nu wordt er nergens in mijn buurt een ruiterbewijscursus (op tijd) aangeboden.
Een tijdje geleden zag ik op internet een manege voorbij komen die midweken organiseerde waarin je je ruiterbewijs kunt halen. Nu kan ik alleen nergens meer vinden waar dat was. Ik dacht dat het ergens in de richting van Drenthe of Gelderland was, maar zeker weten doe ik het niet.
Wie weet welke manege dit geweest kan hebben of kent een manege waar ze dit ook doen en waar je dus een midweek verblijft? Weekenden kan ik namelijk nooit..
Ingrid_92 schreef:Dat zal Les Chevaux zijn Sanne. Dankjewel! Ik denk dat dat inderdaad de manege was die ik gezien had. Helaas bieden ze nu geen ruiterbewijscursussen meer aan zie ik. Alleen eentje in september, maar dat is wat aan de late kant + het is in het weekend.
@ ikke : ik weet het ook niet precies, ze willen er denk ik zeker van zijn dat je de basiskennis beheerst. Het is een post HBO opleiding (in Gent) en daar stellen ze eigenlijk het ruiterbrevet wat in België behaald kan worden als eis. Maar voor Nederlandse studenten geldt dat een ruiterbewijs ook goedgekeurd wordt.