veel vliegen op penis

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

riannezweeds

veel vliegen op penis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 08:51

onze ruin heeft enorm veel vliegen op zijn plasser, nu komt daat geen deken natuurlijk en zoek ik wel naar een oplossing, heb er vaker vliegen spray opgedaan maar aangezien er ook veel knutjes en andeer steek beesten zitten doet dat nu onwijs pijn ivm alle wondjes die er nu zitten, hoe kan ik de vleifgen daar weg houde? paard word er gek van en gaat het liefst heel hard rondjes rennen dus hij is nu al heel wat afgevallen omdat hij dit dus ook non stop doet.

Killed

Re: veel vliegen op penis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 08:54

Ik doe ( als de vliegen te erg worden) een creme op basis van look aan der uier, is normaal voor rond de ogen van het paard, maar werkt prima :)

Verder dacht ik dat er ook zo'n stukkie deken bestond voor de uier ofzo te beschermen tegen vliegen, heb geen idee of dit ook werkt bij ruinen ivm het plassen

riannezweeds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 08:57

ohh! die creme heb ik hier volgens mij ook nog staan! zal dat een proberen vanmiddag als ik thuis ben, ja idd dat dacht ik ook maar aangezien hij ruin is gaat dat denk ik niet ;D ik ga die creme proberen dat is n hele goeie van je bedankt!

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 09:00

Killed schreef:
Ik doe ( als de vliegen te erg worden) een creme op basis van look aan der uier, is normaal voor rond de ogen van het paard, maar werkt prima :)

Verder dacht ik dat er ook zo'n stukkie deken bestond voor de uier ofzo te beschermen tegen vliegen, heb geen idee of dit ook werkt bij ruinen ivm het plassen

Wat voor merk is die creme als ik vragen mag?

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 09:29

Geen idee eigenlijk, ik zal er eens naar kijken :)

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 09:49

riannezweeds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 10:29

Sanniejtjuh schreef:
Wat bij mijn ruin helpt is zijn koker goed schoonhouden.
Weet niet hoe dat bij die van jouw is maar die van mij heeft daar nogal veel smeer :Y)
Ik was zijn koker met speciale shampoo daarvoor...

http://www.petssupermart.com/paarden-ve ... t_c61_a891

nja die is eigelijk schoon, ze zitten en steken vooral er omheen en ook iets hoger hoger op de koker zegmaar

Whild

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 21:43

Dat hij nu al wat steekwondjes heeft, maakt het ongeschikt om er op dit moment een vliegenwerend middel erop te doen, aangezien hier meestal wel wat van prikkend spul in zit wat dus zeer doet.
Ik zou het voor nu even goed schoon houden met lauwwarm Badedas-water, zodat je de boel even ontsmet en schoon maakt.
Er rond omheen (dus op de buik zelf waar de haren zitten) zou ik met een spons wel wat vliegenwerend middel doen. Op deze manier ruikt het hele gebied even niet naar de ideale bloed aftap plek voor vliegen en hopelijk kun je al snel op de geheelde huid een goed antivliegenmiddel aanbrengen. Ik zou dan kiezen voor een middel wat lang blijft ruiken, bijvoorbeeld iets met hertshoornolie erin. Dit stinkt enorm en hoef je minder vaak aan te brengen. Al met al lijkt het me namelijk niet ideaal om heftige middelen op zo'n gevoelige plek te doen, maar in deze situatie moet er wel íets gebeuren natuurlijk. Goed opletten dat de vliegenspray niet in de koker ofwel aan de onderkant komt, dit kan zeer nare gevolgen hebben! :)

riannezweeds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 23:12

ik heb vandaag Häastsalva gebruikt en het werkte super!! bedankt voor alle tips maar ik heb denk ik mijn middel gevonden! verder iemadn ervaring met zon ding met n bal eronder?
en witte hoed?