Ponydeken in de wasmachine of hogedrukspuit gebruiken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Ponydeken in de wasmachine of hogedrukspuit gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-13 10:53

Voor mijn paard (hij was 1.75 met een extreem hoge schoft) had ik deken maat 215. Geen denken aan dat ik die in de wasmachine zelf kon wassen. Altijd weggebracht met prima resultaat. Nu voor de pony van mijn dochter heb ik dekenmaat 175. Dat wil nog wel in de wasmachine. Vorig jaar de highliner en de zomerdeken van HH gewassen, prima resultaat. Maar nu, de highliner is een jaartje ouder en veel viezer, werd hij niet meer schoon na de wasbeurt.
Heeft iemand ervaring met een hogedrukspuit? Blijft de deken dan heel, of vermorzel je hem in 1000 stukjes?
Denk dat ik het maar eerst ga uitproberen op de staartflap. De nieuwe dikke winterdeken zal ik maar niet eens proberen in de wasmachine. Het ding is lekker fluffy. Daar spendeer ik liever E 12,50 aan om hem te laten wassen.

DanaDeen

Re: Ponydeken in de wasmachine of hogedrukspuit gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 10:55

Ik maak ze altijd schoon met de hogedrukreiniger, gaat prima, daarna netjes uithangen en je deken is weer keurig schoon.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-13 11:01

OK, thanks DanaDeen dan ga ik dat proberen. En overleeft de deken het niet, dan heb ik een mooie smoes om volgende herfst een nieuwe te kopen toch? :)

DanaDeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 13:19

Deken overleeft het wel hoor :)

amj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 13:22

Ik heb dat ook al meermalen gedaan. Gaat prima.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 17:30

Ik was zelf de dekens van 185 cm in de wasmachine (is wel een 6kg trommel). Ik spuit ze eerst af en haal met een grove borstel het meeste vuil weg. Dan in de wasmachine, en daarna nog een keer afpuiten en aan de lijn laten drogen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-13 20:19

Ik heb een vijf kilo trommel. En een beetje gewatteerde deken van 175 past daar echt maar net in. Ik ga gewoon de spuit er op zetten. Als jullie dekens dat overleven, zal die van ons dat ook wel doen denk ik zo.

RobinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 11:10

Voorheen ook wel eens dekens met de hogedruk schoongemaakt, werd prima schoon! Met waterdichte dekens doe ik het niet, deze breng ik weg.

DanaDeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 13:55

Waterdichte dekens doe ik ook met de hoge druk, gaat prima hoor.

RobinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 15:15

Ik heb mij laten vertellen dat je de buitenkant van een waterdichte deken wel met een tuinslang kan doen, maar beter niet met een hogedruk, omdat je dan het vliesje kapot maakt wat de deken waterdicht maakt.

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 15:20

Ga altijd naar de Texaco, daar kan je ze over een stang hangen, met shampoo wassen en daarna met de hoge druk spuit uitspoelen, werkt prima. Geen vieze wasmachine en een schone deken :D

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 15:21

Ik was ze echt niet in mijn wasmachine :') Ik vind dat gewoon vies, heb ook het idee dat er veel haar in blijft zitten etc. Eventueel in een oude wasmachine, maar als je kijkt hoeveel tijd en alles het kost... Lekker wegbrengen :) Ideaal, worden ze meteen nagekeken en gemaakt indien nodig :) Ook voor de waterdichtheid (heb dus ook gehoord dat tuinslang wel kon, hoge druk was een twijfelgeval... sommige zeggen van wel, andere niet :S)

jasmijnz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 15:23

Wij doen ze eerst altijd afspuiten voor het ergste vuil en dan in onze paardenwasmachine! :) (onze oude wasmachine)

onlineshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 22:08

Let er met waterdichte dekens wel op dat je geen gewoon wasmiddel of wasverzachters gebruikt, die kunnen de waterdichtheid aantasten. Er zijn speciale wasmiddelen op de markt om de waterdichtheid te onderhouden en te herstellen.

Noetje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 17:06

spuit je met een hogedrukspuit ook die waterdichte laag er niet af??