Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Ziviaantje schreef:Als ik die BP vraag ik me altijd af hoe dat zit bij vrouwen met een cupje D of E, zit dat dan nog wel comfortabel of drukt het alles plat?
Snadrem schreef:Misschien niet de reactie waar je op zit te wachten, maar ik plaats hem toch.
Ik raad het gebruik van een bodyprotector bij zadelmak maken af. Ik heb hiervoor ook in de africhting gewerkt en ik vond de bodyprotector vreselijk in de weg zitten. Juist bij die eerste stappen van het paard is het belangrijk dat je lekker soepel bent, dat je met enige tact op zijn rug kan gaan zitten en in de beweging mee kan gaan. Ik vond een BP dan altijd gruwelijk in de weg zitten en dat ding werkte echt in mijn nadeel.
Ik zou je dan liever aanraden om een lesje val breken te nemen bij een vechtsporter. Daar heb ik namelijk veel meer aan gehad. Ik rol gewoon door en heb na een val nergens last van. Wil ik mijn rug breken moet ik echt een hele toer uithalen en wel heel verkeerd vallen. De keren dat ik ben gevallen, had ik niets aan een BP gehad. De cap heeft wel netjes zijn diensten bewezen. Ik heb geleerd om bij vallen mijn eigen moment te kiezen (er zit namelijk altijd een fase voor waarbij je merkt dat je het niet meer kan uitzitten) en vervolgens duik ik er zelf vanaf. Ik wacht niet tot ik gelanceerd word, want dan gaat het verkeerd.
Werk je met probleempaarden die van bokken en afwerpen een hobby hebben gemaakt, steigeren en omvallen, natrappen, etc., dán raad ik een BP zeker aan en dan droeg ik hem ook altijd. Maar bij het gewone zadelmak maken vind ik het iets wat in de weg zit.
Je moet zelf beslissen wat jij wil en wat jij verstandig vind, maar dan heb je mijn ervaring in ieder geval. Succes met je zoektocht!