Opheffing rijvereniging, hoe nu verder?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_NW

Opheffing rijvereniging, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 20:55

Dit jaar heeft de rijvereniging waar ik lid van ben bekend gemaakt te gaan stoppen. Ze zullen doorgaan tot einde dit jaar. Ik wil eigenlijk vandaag nog een startpas aanvragen omdat ik een nieuw paard heb, maar het lijkt me niet verstandig dit bij mijn eigen rijvereniging te doen, omdat ik dan volgend jaar opnieuw de kosten moet betalen voor een nieuwe startpas bij een andere club.

Mijn vraag is: is het mogelijk dat ik mij nu al bij een andere club inschrijf, en dan via die club mijn nieuwe startpas aanvraag? Ik vind het namelijk zo vaag in Mijn KNHS, omdat daar bij Mijn Lidmaatschappen mijn "oude" rijvereniging nog staat. Kan je lid zijn van twee verenigingen tegelijk?

Bedankt voor de hulp. :o?

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 21:00

Renske_NW schreef:
Dit jaar heeft de rijvereniging waar ik lid van ben bekend gemaakt te gaan stoppen. Ze zullen doorgaan tot einde dit jaar. Ik wil eigenlijk vandaag nog een startpas aanvragen omdat ik een nieuw paard heb, maar het lijkt me niet verstandig dit bij mijn eigen rijvereniging te doen, omdat ik dan volgend jaar opnieuw de kosten moet betalen voor een nieuwe startpas bij een andere club.

Mijn vraag is: is het mogelijk dat ik mij nu al bij een andere club inschrijf, en dan via die club mijn nieuwe startpas aanvraag? Ik vind het namelijk zo vaag in Mijn KNHS, omdat daar bij Mijn Lidmaatschappen mijn "oude" rijvereniging nog staat. Kan je lid zijn van twee verenigingen tegelijk?

Bedankt voor de hulp. :o?

Als je volgend jaar naar een andere club gaat moet je volgens mij alleen de heractiveringskosten betalen, dus dat gaat om een paar euro.
Volgens mij kun je geen lid zijn van twee verenigingen tegelijk, je oude club moet je eerst afmelden.

Renske_NW

Re: Opheffing rijvereniging, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 21:15

Hmm ik probeer nu een startpas aan te vragen via Mijn KNHS maar dat is niet mogelijk zegt 'ie..

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 21:20

Je mag lid zijn van meerdere verenigingen maar maar voor 1 vereniging uitkomen.
Een nieuwe startpas is net zo duur als een verlenging van je startpas dus je kunt net zo goed voor je huidige vereniging uitkomen voor de rest vh jaar.
Dat scheelt je weer dubbele lidmaatschap.Is het paard al aangemeld bij de KNHS?Zo niet dan moet je dat eerst doen.

Renske_NW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 21:24

Het paard is al aangemeld bij de KNHS. Ik ga ze morgen opbellen om te vragen waarom ik mijn startpas niet aan kan vragen (ik las in een ander topic al iets over een vinkje wel/niet aangekruist?). Bedankt voor de hulp in ieder geval!

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 21:40

Renske_NW schreef:
Het paard is al aangemeld bij de KNHS. Ik ga ze morgen opbellen om te vragen waarom ik mijn startpas niet aan kan vragen (ik las in een ander topic al iets over een vinkje wel/niet aangekruist?). Bedankt voor de hulp in ieder geval!

Ik denk dat ik daar het antwoord op weet, heb het nl zelf onlangs voorhanden gehad toen leden van onze club zelf een startpas wilden aanvragen. In ons geval wat het zo dat wij ooit aangegeven hadden (vinkje dus) dat dit alleen via de vereniging kon. Ik moest toen een mail sturen naar de KNHS en die hebben het gewijzigd. Toen konden ze het wel zelf aanvragen.

Renske_NW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 21:45

OK dat zal het dan wel zijn, want onze vereniging regelt eigenlijk ook alles voor de leden. Thanks!