Wat waren jou eerste spullen die je kocht?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Citroen6

Wat waren jou eerste spullen die je kocht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 18:37

Hallo Allemaal,

Ik vroeg mij af wat jou eerste spullen waren die je kocht toen je begon met paardrijden. Wat welke prijs klasse was dat toen?
Ik ben hier benieuwd naar omdat ik zelf weer ga beginnen, en ik benieuwd was hoeveel ik ongeveer kwijt ben om de basis spullen aan te schaffen en welke spullen die zo zouden moeten zijn. Ik zie de reacties graag tegemoed.

;)

fennaxaranka

Re: Wat waren jou eerste spullen die je kocht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 18:56

mijn eerste spullen waren zweep cap en laarzen

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 18:58

voor mij: cap, rijbroek, en laarzen & kousen
voor pony: als eerst een regendeken, mevrouw was geschoren in de herfst euhmm.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 18:59

Eerste was een tweedehands cap := Toen waren de regels ook nog niet zo streng.
Rijbroek kreeg ik van de zus van een vriendin.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 19:03

Toen ik ben begonnen met paardrijden heb ik van mijn ouders een rijbroek, handschoenen, een zweepje en rubberlaarzen gekregen. Ik leende toen nog een cap op de manege en na een paar maanden, toen ik zeker was dat ik wilde blijven rijden, kreeg ik een eigen cap.

Voor mijn pony heb ik (toen ik heb nog leasde) als eerste een nieuwhalster en bandages plus dekje gekocht. Toen ik heb gekocht heb, heb ik een zweetdeken en kappen gekocht.

NadineW

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 19:18

Toen ik begon heb ik een cap gekregen en laarzen later een rijbroek en een zweepje. Daarna heb ik zelf nog een halster en een paar poetsspullen gekocht (koffer, harde/zachte/plastic borstel, hoevenkrabber)

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 19:21

Ik begon met een leencap en regenlaarzen. Erna een cap rijbroek en laarzen gekocht! De prijzen zou ik echt niet meer weten was ook in guldens nog! De laatste cap die ik kocht was 60 euro, rubberen laarzen heb je nu voor 30 euro en een broek de goedkoopste die ze bij mijn winkel hadden was 40 euro en diegene die ik nu heb was 120 geloof ik!
Oh ja ook later zo'n kant en klaar poets tasje gekocht die een paar maanden later gestolen was haha, arme ik!

Zo zeg 3 keer geedit! Telefoon maakt graag typfouten haha
Laatst bijgewerkt door Britt_Sisi op 28-05-13 19:51, in het totaal 3 keer bewerkt

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 19:22

aaaah wat leuk dat weet ik nog zo goed !

Eerst kocht ik van mn eigen geld (10 euro, had ik wel maanden voor gespaard toen) een rode hoevenkrabber met zo'n paardenhoofdje en een rode rubberen roskam :D

Toen ik echt begon met rijden heeft mn moeder een complete poetsbox voor me gekocht. Een rijbroekje en cap had ik van een meisje gekregen wat gestopt was met rijden (die broek en cap heb ik nog steeds op mn kamer liggen! ) en als rijlaarsjes gebruikte ik gewoon oude laarsjes met een plat hakje.

Haha wow, dit brengt echt weer herinneringen naar boven :D

Citroen6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 22:18

Oké, leuke verhalen allemaal ! Als ik het zo lees ben je wel over de €100,- kwijt voor de basis. Nu is paardrijden een dure sport dus kijk ik er niet raar van op.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 22:26

Ik was klein en mijn moeder wilde liever niet dat ik ging paardrijden want dat vond ze eng. Was een braaf meisje maar ben stiekem begonnen. Had een grote broer die meebetaalde aan lessen en verder stapte ik op elke pony waar ik maar op kon stappen.
Uiteindelijk gaf mijn moeder op en nam ze mee naar de ruitersportwinkel. Het allereerste wat ik kreeg was een, eigenlijk foeilelijk, rood plastic zweepje van maar liefst 7 gulden :D

Je zal zeker wel meer geld kwijt zijn vrees ik. Cap, broek, laarzen heb je toch wel nodig. Ik zie tegenwoordig wel eens van die goedkope starterspakketten om sommige sites. Geen superkwaliteit maar wel heel betaalbaar en compleet.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 22:28

Een cap en een zweep, rijbroek had ik in het begin niet, moest het doen met een legging.

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 23:17

Het is alweer even geleden, maar het eerste wat ik kocht (na eerst mijn eerste ponykamp en leskaart op de manege te hebben betaalt, als net tienermeisje heel veel centjes) van mijn overgebleven vakantiecentjes was een cap, die kostte toendertijd wel 50 gulden. Een enorme klap met geld.
Toen ik een paard kreeg nog geen jaar later, hoefde ik niets te kopen. Het eerste wat ik voor het paard kocht was een nieuw dressuurzadel, maar dat was een paar jaar later.

Renske4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 07:22

de goedkoopste paardrijlaarzen... hihi en een verstelbare cap van Harry's Horse. Een zweepje dat ik al een keer van een vriendin had gekregen toen ze stopte met paardrijden en nog sokken. dat was het volgens mij Oja en een rode rijbroek hihi

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 07:24

Ik verwacht dat dat een rijbroek, capje en laarsjes waren :j gekregen van mam.
Kosten..... Geen idee, was een ukkie van 6 jaar ;)

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 08:44

Ik was 8 jaar toen ik begon met paardrijden. De eerste spullen die ik kreeg waren een cap, zweep, laarzen rijbroek en een blauwe trui met paardenhoofd erop :D . Die trui vond ik het allermooist en het was een persoonlijk drama voor me toen die trui een paar weken later vakkundig stuk geknipt werd in het ziekenhuis.. Ik was van een pony gestort en had mijn elleboog verbrijzeld. Het stuk knippen van die trui vond ik erger dan de operatie en ziekenhuis opname die daar op volgde _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 08:59

Toevallig toen ik besloot met paardrijden te beginnen gingen we net naar mijn zus toe die al wat langer reed en wilde ze daar ook naar een paardenwinkeltje die eens per maand een tweedehands marktje heeft achter. Daar heb ik met veel geluk lekker zittende leren rijlaarzen kunnen vinden in mijn maat. Geen rijbroek helaas, dus ik heb mijn zweepje, cap en rijbroek daar daar nieuw gekocht.

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 08:59

een cap voor mezelf en een halster en borstels voor mijn pony, maar mijn pony was er zelf als eerst, 25 jaar geleden was het allemaal iets anders als nu, reed met een legging en regenlaarzen en het zadeltje kwam van opa vandaan van zijn vroegere pony's.

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 11:41

Het eerste wat ik kocht (nou ja, kreeg, was immers pas 8) was een cap.
Laarzen leende in van een vriendinnetje en een rijbroek had ik gekregen van m'n buurmeisje.

Misschien zou je voor paardrijspullen kunnen kijken bij de Decathlon. Ze hebben goede spullen die niet heel duur zijn :)
www.decathlon.nl

AninjaEddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 11:52

Het eerste wat ik kocht (kreeg) waren rijlaarzen, een cap en een zweepje.
Rijbroek had ik overgenomen van m'n nicht.

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 11:53

Het eerste wat ik kreeg waren mijn rijlaarzen en rijbroek cap heb ik zelf gekocht

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 11:54

Zelf niks gekocht volgens mij... Ik heb oude laarzen en een oude rijbroek van m'n tante gehad die ze nog had liggen, en ik begon in februari met paardrijden en was in maart jarig en toen heb ik volgens mij een zweep en een cap gekregen :)

Citroen6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 13:58

Anoniem schreef:
Toevallig toen ik besloot met paardrijden te beginnen gingen we net naar mijn zus toe die al wat langer reed en wilde ze daar ook naar een paardenwinkeltje die eens per maand een tweedehands marktje heeft achter. Daar heb ik met veel geluk lekker zittende leren rijlaarzen kunnen vinden in mijn maat. Geen rijbroek helaas, dus ik heb mijn zweepje, cap en rijbroek daar daar nieuw gekocht.

Ben je nog maar net begonnen met rijden, als ik vragen mag? :o

Citroen6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 14:14

_Sofie schreef:
Het eerste wat ik kocht (nou ja, kreeg, was immers pas 8) was een cap.
Laarzen leende in van een vriendinnetje en een rijbroek had ik gekregen van m'n buurmeisje.

Misschien zou je voor paardrijspullen kunnen kijken bij de Decathlon. Ze hebben goede spullen die niet heel duur zijn :)
http://www.decathlon.nl

Erg leuke sité ! En er staan erg veel spullen op die wel naar mijn smaak zijn er waar van de prijs ook te betalen is. Mag ik vragen bestel je via internet of haal je het uit de winkel van hen?

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 14:39

als je zeker weet dat je echt weer gaat rijden (en dus niet 1 of 2x): een cap, rijschoenen en een rijbroek. Eventueel een zweepje. Hoeft helemaal niet duur te zijn, bij decathlon heb je al een broek voor 20 euro ofzo..

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 14:49

14 jaar geleden hebben we eerst een cap gekocht, ik reed toen nu gewoon met rubber laarzen.
een paar weken later rubberen rijlaarzen, rijbroek en een captuigje met zo'n bakkie voor je kin _O- .
cap was toen iets van 40 gulden? rijbroek 35 gulden en laarzen 70 gulden.