Beste bokkers
Weet even niet hoe ik het anders in de titel moet zetten.
Mijn paard, Eb wordt in juni 4 jaar, heeft tot haar 3e in de opfok gestaan en is vorig jaar bij ons op stal gekomen.
Ze heeft toen de hele zomer op het land gestaan zonder er af te zijn geweest. (Ze was toen nog van mijn vriendin tevens fokker) Sinds 1 maart is Eb van mij.
We zijn toen begonnen met longeren, zadelmak maken en inrijden.
Al snel kon ik haar lekker poetsen en kroelen liep ze heerlijk ontspannen aan de lijn en gewoon een fijn paard om
mee te werken. 1 mei is ze het land op gegaan. 1 ding is dit jaar veranderd en dat is dat ze er dagelijks af wordt gehaald om te poetsen,wandelen,longeren en te rijden ect. sinds dien is ze strontvervelend,, het stuk lopen van de wei naar stal begint al met zenuwen poepjes.. poetsen staat ze geen seconde stil... en ook met longeren en onder het zadel is ontspannen ver te zoeken. (de longeerbak kijkt uit op de wei rijden doen we in de binnenbak)
Als ik der wat te eten geef na het werk als beloning zoals musli eet ze het niet, want ze wil terug naar der vriendjes.
Omdat het van de week zo slecht weer was zijn ze naar binnen gegaan.. na 1 dag had ik mijn oude paardje weer terug.. heerlijk.. kon weer relax met der bezig zijn.. ze was weer helemaal op mij gericht.
Maar goed gistere avond kwam ik op stal en zette der in de paddock.. der vriendjes stonden alweer buiten dus mevrouw bleef rennen in de paddock. Ik heb der dus gistere avond weer terug gezet de wei in. Maar zit eigenlijk al weer op tegen vanavond.. dan heb ik weer een druk en vervelend paard.
Ik wil haar de wei niet af nemen ze is jong en hoort gewoon lekker buiten te staan. Maar ik wil ook gewoon lekker aan de slag met haar..Is dit een kwestie van wennen? moet ze gewoon leren om van het land af te komen en dingetjes ontspannen te doen?
Buiten de dag en nacht wei hebben we ook uur-weitjes.. als ik daar voor kies komt ze dus max een paar uurtjes buiten.
Wie komt dit bekend voor? moet ik gewoon geduld hebben en gaat dit vanzelf over?