Is dat niet stom?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Is dat niet stom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 18:38

Hoi!

Ik rijd nu bijna een halfjaar op mijn verzorgpony, [naam], en ik mag volgende zomer ook wedstrijden starten.
[naam] is een pony, en ik ben dan 17. Ik heb nog nooit wedstrijden gereden en ik start dan dus in de B. Ik vraag me nu af, ben ik dan niet de enige van die leeftijd? Als ik 18 zou zijn had ik bij de paarden moeten starten, dan is dat minder raar dan bij de pony's lijkt me.
Ik vind het namelijk zo stom om als 17 jarige met een M-haflinger tussen de kinderen en hun pony's te starten. :=

Wie deelt dit met mij, en is dit nou niet raar?
Laatst bijgewerkt door Dani op 04-01-18 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Namen verwijderd op verzoek.

ManonGrr

Re: Is dat niet stom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 18:39

Ahjoh, ik startte als 19 jarige in de F3 tussen alle 8-jarige! (en ik werd laatste :') ). Maar ik heb onwijs veel lol gehad en daar gaat het om toch? ;) Gewoon doen, leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 18:42

Tof! Ik zou het vooral moeilijk vinden om het commentaar van die bijdehante moeders te ontvangen. ''Ja jij bent veel ouder dan die kinderen, da's dan toch oneerlijk, wacht nog een jaartje.''
Dat de jury me niet goed (genoeg) vindt interesseert me vrij weinig, want ik doe het inderdaad voor de lol, maar alsnog. Het staat vooral bij de prijsuitreiking zo stom met m'n 1.74 tussen die wuppies. :=

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 18:44

Haha ik stond ook tussen al die kleintjes, hartstikke leuk joh. En van dat commentaar moet je je niets aantrekken hoor! Ben je van plan om startkaart te starten of onderling?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 18:44

Dan doe je toch HC? (Alleen voor punten, prijsjes hou je dan over voor de kids? Deed ik op gegeven moment ook)

En hoezo M-haflinger? Of heeft iemand anders 'm in de M gereden?

Gewoon lekker gaan rijden :)

Ababe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 18:45

Je mag toch wel gewoon startten dus de paarden nu? Dat mag ook als je nog geen 18 bent geloof ik.. Waarom doe je dat dan niet gewoon?

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 18:46

ik heb tot mijn 18e bij de pony's gereden hoor :P bij de D en E pony's zijn het vooral ouderen hoor

Anoniem

Hij gaat met de eigenaar M starten :j

Ik denk dat ik onderling ga starten, ik moet het allemaal nog even bekijken met de eigenaar!
Kan dat bij iedere wedstrijd, HC rijden?

Ik dacht dat je daar (bij de KNHS) 18 voor moest zijn...

Laurahh

Ik ben ook met mijn haflinger begonnen tussen de pony's toen ik 17 was.
Ja ik had dan ook soms concurrenten die veel jonger waren dan ik, maar over het algemeen waren mijn concurrenten van dezelfde leeftijd :)

Heb nooit mensen gehad die commentaar hadden omdat ik bijna 18 was hoor!
Gewoon lekker starten en als je 18 bent verder gaan tussen de paarden :D

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 18:47

Ik ben 1.70 en wordt dit jaar 16.
Mijn ervaring hier in de buurt is dat de leeftijd bij de grotere pony's vaak wel wat hoger ligt.
14-18 ongeveer. Al kom je in de B minder mensen van 18 tegen dan in de hogere klassen.
De meeste kinderen ga van een A/B pony naar een C pony en rijden daar tot hun 12e-14e op.
Het zijn slechts uitzonderingen die jonger dan 12 tussen de grote pony's rijden.

Ik zou als ik jou was er niets van aan trekken en gewoon lol maken!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 18:48

Ik zou het even navragen. :j
HC starten moet vast mogelijk zijn, kon bij mij ook toen, bij knhs is dat ook niet voor punten, maar bij FNRS kun je wel regelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 18:49

Ik ben dus niet de enige? Ik ben echt een noob als het om wedstrijden gaat, zijn de A/B pony's een andere klasse dan?

Het zou ook niet de bedoeling zijn dat ik ieder weekend ga starten, aangezien de eigenaar er zelf ook nog op rijdt.

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 18:51

Je start in verschillende groepen. Jouw ring zal waarschijnlijk alleen maar D/E pony's zijn, zo had ik dat tenminste altijd :) Je hebt dan dus alleen maar D/E pony's als concurrentie.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 18:52

Doanique schreef:
Ik ben dus niet de enige? Ik ben echt een noob als het om wedstrijden gaat, zijn de A/B pony's een andere klasse dan?

Het zou ook niet de bedoeling zijn dat ik ieder weekend ga starten, aangezien de eigenaar er zelf ook nog op rijdt.

haha jij zal zelf tegen de D en E's moeten, en dat zin vooral ouderen, en anders wat zou jij je ervan aan trekken?

maar je mag ook jonger dan 18 bij de paarden starten hoor.

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 18:54

Heyhey ik ga met je mee hoor. :))

Nee joh Danique, moet je lekker schijt aan hebben als je tussen de kids start. Alleen maar leuk toch, al die fanatieke meisjes en jongens met hun schattige pony'tjes? Gewoon je best doen, ook die kinderen moeten de concurrentie leren kennen. :D

Joukje_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 18:55

Ik ben 18 en rijd met mijn haflinger tussen de pony's in de M1 :)

kschulte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 18:58

Iemand die op haar 17e een nieuwe of jonge pony gaat rijden, zal toch ook in de B starten? Ook bij de paarden heb je beginners van alle leeftijden hoor.
En tenslotte doe je het hopelijk vooral voor jullie eigen plezier, dus trek je niets aan van wat anderen denken (of zelfs wat jij denkt dat zij denken)

BAStable

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 18:58

Er is ook een meid van 22 die gaat nu M1 starten met haar shet :D
Dus waarom zou het stom zijn? Lekker genieten van de wedstrijd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 18:59

Maar in de M1 rijden niet alleen maar kindertjes :=

Ik ga is vragen aan de eigenaar of ik bij de paarden mag starten! Dan maar meer concurrentie, ben ik tenminste een keertje fanatiek :=

Ik vind het minder raar om met je pony als volwassene tussen de paarden te starten dan als bijna-volwassene tussen de kleine kinderen. Ik heb namelijk het idee dat er onwijs veel kleine kinderen zijn. Ik zie ze in ieder geval heel veel als ik mee ga groomen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 19:06

Ik zou paarden starten, vind ik zelf leuker.

Voor de concurrentie hoef je het echt niet te doen hoor, toen ik naar de paarden ging met mijn D-pony maat paard had ik werkelijk waar het idee makkelijker aan mijn punten te komen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 19:09

Nee, maar de jury ziet (vooral in dit boeren gat) liever KWPN-ers dan (niet zulke fanatieke) haflingers. :')

Joukje_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 19:09

Doanique schreef:
Ik vind het minder raar om met je pony als volwassene tussen de paarden te starten dan als bijna-volwassene tussen de kleine kinderen. Ik heb namelijk het idee dat er onwijs veel kleine kinderen zijn. Ik zie ze in ieder geval heel veel als ik mee ga groomen.

Matter of perspective;
Mijn haflinger is niet gezegend met enorme middendraf of middengalop. Er lopen allerlei dure pony's op het veld om, met soms jonge kinderen ja. Ze heeft het echter moeilijk genoeg om tegen dergelijke pony's op te boxen. Ik start liever tussen pony's waar we wel bij kunnen horen, dan paarden waar we het sowieso wel kunnen vergeten omdat die allemaal zo'n fantastische afstamming hebben dat ze zoveel fouten kunnen maken en alsnog winnen. Het gaat inderdaad om de lol van een wedstrijd. Ik rijd fijn tot mijn 19e bij de pony's :)

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 19:12

Op D/E pony's rijden niet zoveel kleine kindjes. Zijn de pony's te groot voor :).
Iedereen moet ergens beginnen, toen ik op 15 in de B startte, was ik gemiddelde leeftijd denk ik. Meeste waren mijn leeftijd, of net een jaar ouder of jonger.
De 'kleintjes' (tot 12 jaar oid) rijden vaak op a/b/c pony's. En da's een andere klasse.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 19:15

Doanique schreef:
Nee, maar de jury ziet (vooral in dit boeren gat) liever KWPN-ers dan (niet zulke fanatieke) haflingers. :')

Zulke jury's zul je wel eens tegen komen, maar die kom je evengoed tegen bij de pony's. Maar je moet doen waar jij je goed bij voelt, pony's starten is wel wat goedkoper natuurlijk dus als het je niks uit maakt.. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 19:16

Ik ga binnenkort nog is kijken wat me beter ligt, ik vraag het aan m'n instructeur en aan de eigenaar en als ik bij de pony's start zet ik me maar lekker over m'n eigen gezeik heen! Bedankt allemaal!