Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
smurffie schreef:Zolang je paardje niet geschoren is en nog geen werk hoeft te doen lekker zonder laten.
Niet al te veel poetsen en dan kan de vacht het prima zelf aan!
Mang, een paard hoor je altijd een schuilmogelijkheid te geven.
Martie schreef:Een gezond paard met een normale vacht kan prima tegen de regen. De natuur heeft ze zo gemaakt dat de regen langs de buitenvacht afdruipt maar de ondervacht droog blijft. Paarden met een regendeken hebben vaak ofwel weinig vacht door veel binnenstaan en voortdurend gebruik van dekens ofwel zijn geschoren ofwel zijn niet gezond/oud.
Mensen vergelijken het vaak met zelf een regenjas aantrekken maar wij hebben dan ook niet zo'n mooie vacht. Zeker met een jong paard goede kans om een natuurlijke weerstand op te bouwen!
mang schreef:Martie schreef:Een gezond paard met een normale vacht kan prima tegen de regen. De natuur heeft ze zo gemaakt dat de regen langs de buitenvacht afdruipt maar de ondervacht droog blijft. Paarden met een regendeken hebben vaak ofwel weinig vacht door veel binnenstaan en voortdurend gebruik van dekens ofwel zijn geschoren ofwel zijn niet gezond/oud.
Mensen vergelijken het vaak met zelf een regenjas aantrekken maar wij hebben dan ook niet zo'n mooie vacht. Zeker met een jong paard goede kans om een natuurlijke weerstand op te bouwen!
Mijn paard stond aan het eind van de zomer (dus een halfjaar zonder dekens) met flinke regen en wind toch echt verschrikkelijk te trillen van de kou..
mang schreef:smurffie schreef:Zolang je paardje niet geschoren is en nog geen werk hoeft te doen lekker zonder laten.
Niet al te veel poetsen en dan kan de vacht het prima zelf aan!
Mang, een paard hoor je altijd een schuilmogelijkheid te geven.
Nou ik ben vast een brute mishandelaar maar mijn paard heeft op de wei geen schuilmogelijkheden en voelt zich daar prima bij. Overigens heeft bijna geen enkele weide hier in de buurt een schuilstal of een goede kant met bomen.
Maar nu gaat mijn paard met slecht weer of extreem warm weer ook gewoon naar binnen, aangezien ze aan huis staat bij iemand.
Eens je ze het hun gewoon maakt heb je er geen problemen mee
Succes!
zolang je maar niet met dekens gaat klooien .. Paarden kunnen het weer prima hebben, hun vacht past zich wel aan, net als een dikkere vacht in de winter ..
als het buiten heel warm is is dit natuurlijk niet nodig