Sinds gisteren is een shetland merrietje met veulen (hengst) bij ons op stal gearriveerd. We staan maar met 2 mensen op stal, nu dus met 3. Omdat we maar met zo weinig zijn komt het wel eens voor dat een van ons (en dus niet de staleigenaar) de paarden buiten zet of binnenhaalt.
Ik ging vandaag bij het veulentje in de stal zitten. Om te beginnen was de moeder een beetje nijdig richting mij. Na een hand met brokjes vond ze me opeens een stuk liever
Maar het veulentje blijft wegspringen en verstopt zich achter de moeder. Ik wil natuurlijk niks gaan forceren maar er gaan nu zeker keren komen dat ik de paarden allemaal buiten moet zetten. En dus ook het shetlandertje met het veulen. Ik wil graag dat het veulentje mij een beetje leert kennen voordat ik ze eens naar de wei moet brengen.. of juist binnen moet halen.
Wat kan ik het beste doen zodat het veulentje mij leert kennen.. ? alvast bedankt
Even ter info. Ik wil dus geen gekke dingen gaan doen zoals VD ofzo, veulentje is denk ik nu een paar weekjes oud. Het enigste wat ik graag wil zijn tips zodat het veulentje aan mij went