Beste paardenverzekering...?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tigerr

Beste paardenverzekering...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-13 17:23

hallo!
ik krijg binnenkort een paardje, en moet dus nog even wat regelen. ik heb op het internet wat naar paardenverzekeringen gezocht, maar eigenlijk heb ik daar geen verstand van... :+
ik wilde aan jullie vragen of je nog een betaalbare, goeie, betrouwbare paardenverzekering weet. (ik neem een paardje voor het rijden en gezelligheid, dus je hoeft niet te letten op de sportpaarden verzekeringen enzo ;) )
ik hoop snel te horen van jullie suggesties!
xx Tigerr :9

Merry98

Re: Beste paardenverzekering...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 17:45

Ik heb er ook naar gekeken en vind t allemaal best prijzig..voor het geen wat je uiteindelijk verzekerd krijg. Dus ik ga m daarom niet verzekeren maar spaar automatisch wat extra per maand voor mocht het nodig zijn.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 17:46

Ik heb mijn paard wel verzekerd maar mijn moeder weet welke verzekering :')

Je moet goed kijken naar de kleine lettertjes, sommige verzekeringen keren niet uit voor spat en artrose bijvoorbeeld.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 17:50

Waar wil je voor verzekeren? Alleen voor dood? Of voor ziektekosten?

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 17:56

hier ook iemand die beide paarden niet heeft verzekerd. Heb het er over gehad met mijn ouders, maar je betaald elke maand een flink bedrag en wat er uiteindelijk wordt betaald in nood is minimaal. Daarbij, mocht er iets mankeren, hebben we wel geld om het zo te betalen. Grote operaties e.d. wordt misschien te gek, maar dat verzekerd een verzekering ook alleen maar als de kansen e.d. van het paard goed genoeg zijn. Ze betalen niet zo snel.
Al met al wat je uiteindelijk betaald is eigenlijk net zoveel als wanneer je niet zou verzekeren en het bij nood zelf zou betalen. Mijn beide paarden heb ik nu ruim 5 jaar en er heeft nog nooit een dierenarts bij moeten komen. Was zonde geweest als ik ze in de verzekering had gegooid.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 18:00

Ik ben er ook meer voor om zelf een potje te maken voor ziektekosten en andere onvoorziene kosten. Ik ben met 3 paarden verzekerd geweest maar vond het maar een gedoe, hele verslagen nodig van de DA als je wat wilde declareren en dan nog moeilijk doen over 70 euro ofzo, pff, vermoeiend!

Tigerr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-13 18:16

dank jullie wel voor al de snelle reacties! ik ben op zoek naar een ziektekostenverzekering, want ik ga nog een jong paardje nemen :)
het klinkt nu zo allemaal erg lastig... ik ga nog wat opzoeken, maar alle sites zien er niet bepaald officieel uit... (of heb ik het mis? :p )
welke verzekeringen gebruiken jullie zelf? zijn ze nuttig, of alleen heel duur?

Smotz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 18:21

Ik zat bij de EFO, met beperkte ziektekosten erbij was dat 350 euro per jaar.Ben naar alleen Dood&ongevallen gegaan toen ik genoeg gespaard had.

Nu zit ik bij Intrasurance (NAG Direct), omdat ik daar ook mijn trailer bij kan verzekeren. Dood&ongevallen verzekering kost nu 125 per jaar, trailer erbij 65euro.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 19:14

Verzekeren doe je datgene waarvan je de gevolgen niet kunt overzien en/of dragen.
Wat dus de beste verzekering is, is heel persoonlijk en van veel factoren afhankelijk.

Tigerr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-13 19:53

ik wil het liefst alleen een verzekering voor kleine ongelukjes/dierenartsbezoekjes enzovoorts :P
ik heb op de site van EFO gekeken, en het spreekt me erg aan! :j
alleen nu moet ik nog weten wélke soort verzekering ik moet nemen...? ik ben nog best wel nieuw op het gebied van een eigen paard... :o
hoeveel is eigenlijk de gemiddelde prijs die je daarvoor zou moeten vragen? (woeps ik stel echt veel vragen :x )

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 20:16