[EG] Spirit, 12-jarige vosroan shetlanderruin

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Spianne

[EG] Spirit, 12-jarige vosroan shetlanderruin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 22:51

Ik ben op zoek naar oude eigenaren/verzorgers van Spirit, of andere mensen die hem kennen.
Spirit is een shetlanderruin van 16 juni 2000 dus nu 12 jaar.
Ik heb hem in november 2010 gekocht van mensen die hem af en toe gebruikten als rijpony voor hun kinderen, ik weet niet precies meer waar maar het was ergens in het oosten van Overijssel. Zij hadden hem weer gekocht van een handelaar. Hij is gefokt in Swifterband.
Spirit is bereden onder het zadel en voor de kar. Verder is hij heel rustig met grote groepen mensen, vooral kinderen, en vreemd terrein of verkeer is voor hem ook totaal geen probleem. Ik ben dus vooral heel nieuwsgierig waar hij dit allemaal geleerd heeft.
Volgens zijn vaccinatieboekje is hij roodschimmel maar hij is in mijn beleving toch écht vosroan. Hij heeft een kolletje, maar die zie je eigenlijk nooit door zijn grote voorpluk. Hij heeft tot halverwege zijn hals dubbele manen, daarna worden ze een stuk dunner en hangen ze gewoon één kant op. Dit kan natuurlijk in het verleden anders zijn geweest.

Een winterfoto van Spirit:
Afbeelding

Een zomerfoto (hij is hier nog aan het verharen, hij is 's zomers nog witter.):
Afbeelding

Op deze foto kun je z'n kolletje goed zien:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-YPEJBSW3-D.jpg

Spianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 09:49

*schopje*

Spianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 18:29

*schopje*