Arc_En_Ciel schreef:Ik zou niet meedoen aan die B proef als je niet in staat bent om de oefeningen uit te voeren.
Je krijgt dan een aantal keer een 0. Nou, dan knalt je puntenaantal echt omlaag.
Ik zou gewoon wachten tot je paard er ook echt klaar voor is. Geduld is een schone zaak

Zoals TS aangeaf is het een oefenwedstrijd waar je de B proef ook zonder galop mag rijden.
lizy29 schreef:Ik lees vooral dat de pony nog balans mist (en dat is toch echt oefenen en spier kweken) en dat TS te weinig vertrouwen heeft in haar pony. Juist in zo'n situatie zou ik gewoon proberen aan te springen, maar niet te zwaar hangen aan het resultaat hiervan.
Maar wij kennen de pony natuurlijk niet dus het blijft voor ons moeilijk inschatten.
Ik zou dat aanspringen dus niet proberen.
Juist omdat je van te voren weet dat het paard het niet kan, en de ruiter te weinig vertrouwen heeft.
Ze gaat naar een vreemde plek, met vreemde dingen, dan is het juist belangrijk dat je als ruiter een beetje zeker kan rijden, en zo je paard begeleid, en vertrouwen geeft.
En ik denk dat TS er goed aan doet om vaker naar zoiets toe te gaan, en op die manier het paard langzaam laten wennen eraan, en als TS genoeg vertrouwen heeft dan kan ze dan toch galopperen, dat hoeft niet direct de eerste keer toch?