ervaringen buitenritten Manege van Loon met eigen paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vuyatela

ervaringen buitenritten Manege van Loon met eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 17:12

:wave:

Deze zomervakantie heb ik , samen met enkele stalgenootjes en onze paarden, een weekendje geboekt in de Drunense duinen bij Manege van Loon.
Wij hebben gekozen voor een arrangement met begeleide wandelingen.

Nu vroeg ik mij af : is er hier iemand die al begeleide wandelingen bij hun heeft meegedaan?
Hoe is dat bevallen?
Is het in grote groepen? Is het onderverdeeld in niveau's? Zijn het stevige ritten daar of eerder op't gemak?

En hoe is het verblijf in de manege zelf?

Alvast bedankt voor de reacties! :)

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 17:20

Hoi!!

Ik ben toevallig net terug van een weekendje Loon Op Zand in manege van Loon :)
Wij hadden onze eigen paarden mee, maar we hadden ook onze eigen "gids" dus ik heb geen ervaring met de begeleide tochten door de manege zelf.

Het verblijf daar was goed, maar sober. De kamers zijn proper, maar echt rudimentair.
Twee bedjes en een kleine tv (maar je gaat niet daarheen om tv te kijken hé ;)
De badkamer is ook redelijk oud, maar degelijk. Er is een toilet (met touw om aan te trekken), lavabo en vreemde douchte (1,5meter lang maar maar een halve meter breed waardoor het douchegordijn op jou waait als je je aan het wassen bent). Ook de warmte regeling in de douche is niet helemaal dat, dat wordt soms kouder, soms warmer, echt gek ;)
Daarnaast zijn de gebouwen redelijk oud en niet echt geisoleerd, als iemand het toilet doortrekt of zich doucht in de ene kamer, hebben alle andere kamers dat gehoord ;) dus snachts beter niet doortrekken ;) Kortom het is allemaal wat verouderd, maar zeker degelijk en netjes!

Het onthaal is zeer warm, de uitbaters zijn zeer vriendelijk en hulpvaardig dus zeker geen klagen! Het ontbijt is basic maar lekker, je hebt er alles wat je nodig hebt.

De stallen voor de paarden zijn proper (op stro) en je mag zelf voederen (korrels) en hooi bijgeven.

De omgeving is adembenemend :D ik vond het zoooo leuk en zou meteen terug willen gaan! Het was zalig!!

Oh ja en onderweg kan je stoppen aan verschillende café's en dan moet je je paard in een sliet steken. Onze paarden vonden dat niet fijn, dus je neemt best zeker een halster mee!

Veel plezier!!

Vendel

Re: ervaringen buitenritten Manege van Loon met eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 22:15

Oooooh wat leuk!
Je gaat het zeker naar je zin hebben op de Drunense Duinen. Vanaf Van Loon zit je direct op de ruiter en menpaden. Er zijn routepaaltjes uitgezet, maar ik vond die niet eenduidig. Je kan google earth nakijken hoe het Duin er een beetje uitziet, maar je hebt wel wat ritten nodig om je weg er fijn in te vinden. Zolang je onthoudt dat er een fietspad rond het Duin loopt en je die steeds volgt, kom je uiteindelijk weer op je startpunt uit. Een rondje zonder omwegen duurt al gauw twee a drie uur, afhankelijk van je snelheid. (Ik zal de enige niet zijn die daar al een paar keer is verdwaald, vooral op het Duin ben je snel je orrientatie en gevoel van afstand kwijt). Zelf verbleef ik bij Herberg de Brand, niet ver bij Van Loon vandaan. Over de accomodatie kan ik dus niets zeggen.

Rachelle_DL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 22:17

'k volg dit eventjes, wil er zelf namelijk ook eens een keertje heen. :)

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 12:19

Fantastisch daar en de manege is super
Ben er geweest met eigen paard maar zonder begeleiding
Had wel gps bij me want had anders t nooit meer terug gevonden haha
Als je daar een 2 persoons kamer boekt krijg je er een enorm ontbijt bij. We kregen de helft maar op

Vuyatela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 10:52

Bedankt voor de reacties alvast.
Wij gaan komend weekend, ik vroeg me dus af of er nog bokkers zijn met ervaringen hierover? :)