Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
)
Valerie_V schreef:Is het echt zo'n probleem dan? Mijn merrie staat nu ook in een groep waar ze wanneer ze hengstig is gedekt wordt door een ruin, ik zie het probleem niet zo... paarden hebben zeg maar ook hun behoeften om het zo te zeggen
Citaat:=
Ja, ik dacht ook gelijk aan een klophengst..
Want ik ken geen één ruin die vanaf zo jong gecastreerd te zijn dan later opeens gaat dekken.
(misschien iemand anders wel?)
Wel komt het voor bij hengsten die later gecastreerd zijn of al vroeg de kans hebben gehad te oefenen.
die mijn merrie dekt als ze hengstig is. Na een paar keer flinke verwondingen te hebben geconstateerd aan de achterbenen van mijn merrie (ruin heeft ijzers rondom) mogen ze absoluut niet meer bij elkaar als zij hengstig is. Jammer, want wij hebben ook het liefst alles samen, maar het gaat gewoon niet. Deze ruin heeft overigens gedekt voordat hij gecastreerd werd, dus hij weet hoe het moet. Met andere ruinen heb ik het nog nooit gehad. MirandaFuego schreef:Ja, ik dacht ook gelijk aan een klophengst..
Want ik ken geen één ruin die vanaf zo jong gecastreerd te zijn dan later opeens gaat dekken.
(misschien iemand anders wel?)
Wel komt het voor bij hengsten die later gecastreerd zijn of al vroeg de kans hebben gehad te oefenen.