Samen een eigen paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Angel2002

Samen een eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 13:59

Hoi bokkers,

ik(11) en mijn zus(21) zitten er over te denken om samen een eigen paardje te kopen.

Zij zit nu nog met haar studie en ik heb natuurlijk nog geen baan dus me zus zei we kunnen nog wel even 4 jaar wachten dan is zij klaar met haar studie en ik heb dan een baantje.

Maar zij gaat dan allround rijden en geen wedstrijden en ik dressuur wedstrijden(jes) , maar ik wil daar dan wel echt serieus mee gaan beginnen.. Heb ik dan eigenlijk nog wel de tijd om goed te worden (rare vraag misschien) maar ik rij nu pas f4.

dankjulliewel alsvast!

zap

Re: Samen een eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 14:02

En wat vinden je ouders ervan?

Een paard samen gaat vaker fout dan goed :). Zeker als je nu al zegt dat jij serieus dressuur wil rijden en je zus allround. Of dat goed gaat is de vraag. Daarnaast gaat je zus neem ik aan een keer uit huis en dan? Blijft ze in de buurt of gaat ze verderweg wonen? Hoe moet dat dan met het paard? En vinden jullie allebei hetzelfde type paard leuk? Wie betaalt het paard? etc etc

Geniet maar van het rijden en zoek een leuke verzorgpony. Hoe je goed moet worden, moet je helemaal niet mee bezig zijn. Gewoon genieten van je hobby :)

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 14:06

Genieten is de manier om goed te worden. Samen met nieuwsgierigheid, als je het leuk vindt om te leren over paarden en hun gedrag leer je ook beter rijden. Samen een paard is idd wel een risico, ik weet natuurlijk niet wat voor band je met je zus hebt, dus dat is lastig te zeggen.

Maar ik zou je dromen nooit zomaar weggooien! Wie weet lukt het wel over 4 jaar!

WhiteLogness

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 14:09

Ja wat vinden je ouders ? Mijn vriendin is nu 13 en zit op de basis school volgend jaar naar de middelbare.. En haar zus is nu 21 of 22 .. Maar hun ouders betalen ook de helft volgensmij.. En daarbij komen nog ALLEMAAL kosten.. Dus ik zou eerder een verzorgpaardje zoeken, en waarom zou je perse goed willen worden ?? Ik zelf ben echt meer een recreatie ruiter maar geniet er gewoon maar van ! zolang het nog kan want als je naar de middelbare gaat kan het nog wel eens een grote ramp worden met de tijd die je ervoor nodig hebt en ik neem aan dat je ook goeie cijfers op school wilt hebben of niet ?? Nouja ik zou er nog maar eens heeeel erg goed over nadenken en misschien wel een plan uitschrijven dat is altijd handig ! succes !

Angel2002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 14:12

Maaike162 schreef:
Genieten is de manier om goed te worden. Samen met nieuwsgierigheid, als je het leuk vindt om te leren over paarden en hun gedrag leer je ook beter rijden. Samen een paard is idd wel een risico, ik weet natuurlijk niet wat voor band je met je zus hebt, dus dat is lastig te zeggen.

Maar ik zou je dromen nooit zomaar weggooien! Wie weet lukt het wel over 4 jaar!

dankuwel mevrouw , hier heb ik wat aan ik heb een hele goede band met mijn zus als ze het huis uit gaat gaat het paard mee en ik ook

ciaraciara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 14:34

ik rij 7 jaar en bij de F'jes zit ik ook pas bij de f4 hoor, heb ze alleen al jaaaren niet gereden, rij nu veel buiten met mijn pony of gewoon n de bak, als je gewoon goed kan rijden moet dat prima lukken

ik ben nu 14, maar ik heb Ciara dan ook al bijna 7 jaar(sinds ze is geboren) maar 15 is een prima leeftijd om met een eigen pony een band te beginnen! ik zou er dan gewoon voor gaan als het kan (:

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 14:48

Angel2002 schreef:
Maaike162 schreef:

dankuwel mevrouw , hier heb ik wat aan ik heb een hele goede band met mijn zus als ze het huis uit gaat gaat het paard mee en ik ook

hoe had je dat bedacht dan? als je zus naar de andere kan van het land verhuist, terwijl jij in de 2e van het middelbaar zit?

Angel2002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 16:51

ciaraciara schreef:
ik rij 7 jaar en bij de F'jes zit ik ook pas bij de f4 hoor, heb ze alleen al jaaaren niet gereden, rij nu veel buiten met mijn pony of gewoon n de bak, als je gewoon goed kan rijden moet dat prima lukken

ik ben nu 14, maar ik heb Ciara dan ook al bijna 7 jaar(sinds ze is geboren) maar 15 is een prima leeftijd om met een eigen pony een band te beginnen! ik zou er dan gewoon voor gaan als het kan (:

hey , thank you

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 17:22

Dat kan goed gaan. WIj hebben ook jaren met zijn 2en gereden. Ik M1 en mijn vriend was toen nog M2. Met hetzelfde paard.
Nu weet ik niet wat jij bedoelt met echt goed worden.

We deden ook wel om de beurt starten. Ene keer hij, andere keer ik. Op die manier zul je geen Olympisch kampioen worden, maar je kunt er ver genoeg mee komen.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 17:51

Ik denk dat jullie veel problemen zullen krijgen, vooral gezien het verschil in interesse bij het rijden.
Recreatief en sport is heel verschillend, en hierdoor hebben jullie beide wellicht andere ideeen over het wel of niet scheren, deken op etc. Ik zou het niet doen samen of een van jullie is eigenaar van het paard en heeft de eindbeslissing bij verschil van mening / opvatting.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 17:56

Ik deel nu iets meer dan 2 jaar een paard samen met mijn zus :)
Ik ben 15 en mijn zus 17. Allebei rijden we recreatief. Als we ergens niet het zelfde idee over hebben overleggen we tot we er uit komen. We hebben afgesproken nooit iets te doen waar de ander het niet mee eens is zoals de manen zomaar 10cm korter knippen.
Natuurlijk komen er ook wel eens ruzie's over wie er wanneer op het paard rijdt. Wij hebben vaste dagen wanneer je moet, en op andere dagen overleg je met de ander of je wilt.
Mijn zus gaat in juli/augustus naar Argentinië en daarom ben ik nu naar een verzorgester aan het zoeken. Op zich kan ik de zorg zelf wel aan, maar ik vind dat mijn paard meer aandacht verdient dan 2x in de week :)

Denk dus ook na over als 1 van jullie het huis uit gaat of het paard niet meer wil.

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 17:59

Ik heb ook samen met mijn zusje mijn paard maar er is vaak veel gezeur over.
Ik ben veel enthousiaster dan haar erover en vind de verzorging eromheen ook leuk, zij doet niks behalve rijden. Ook wil ik tips geven met rijden omdat ze nu rijdt alsof ze er bijna afvliegt (niet mijn woorden, heeft zelfs een collega tegen mij gezegd) maar die tips worden niet van harte genomen en daardoor is er vaak ruzie. Het lijkt er meer op dat ik de '' eigenaar '' ben en zij de '' verzorgster '' dan dat we allebei eigenaren zijn.
Als jullie beiden even enthousiast zijn denk ik dat het wel gaat, maar als er 1 iemand heel enthousiast is en de ander wat minder gaat dat botsen denk ik. En dat wil je natuurlijk niet.