Welke dekens heb je zeker nodig voor je paard tijdens de seizoenen? Bv. Winter en zomer...
Zijn dekens slecht voor je paard?
Hopenlijk kunnen jullie antwoorden op mijn vraag. Met vriendelijke groetjes.
Poiuytrewq
Geplaatst: 20-05-13 11:17
Dekens zijn niet per definitie slecht voor een paard, maar een gezond paard heeft geen deken nodig..
Al is het wel heel handig om je paard te scheren en er in de winter een goede deken op te leggen als je veel intensief rijdt
kaylee0818
Geplaatst: 20-05-13 13:23
Dekens zijn inderdaad niet slecht voor je paard. Het ligt er ook maar net aan hoe je je paard houd. Staat hij in de winter veel buiten, zou ik een dunne en een wat dikkere winterdeken nemen, staat hij veel op stal in de winter heb je voor de koude nachten genoeg aan een dunne, behalve als je je paard scheert, dan zou ik wel een wat dikkere nemen.
Voor de zomer ligt het er ook aan. Een regendeken kan handig zijn, en als je paard erg op vliegen reageert is een vliegendeken wel verstandig.
Elm0
Geplaatst: 20-05-13 15:39
Voor in de winter, heb ik 3 verschillende, een 250 zonder hals, 200 met hals en 350 staldeken. In de zomer een regendeken zonder vulling voor als er een dikke regenbui is en vliegendeken. Verder nog wat extra voor op de trailer, uitrijdekens, zweetdekens, allemaal heel handig Maar dekens zijn niet slecht, ze moeten wel goed passen
Nouvel
Geplaatst: 20-05-13 16:41
Als de vacht van je paard dun wilt houden of gaat scheren heb je wel dekens nodig, en die moet je dan opbouwen in dikte als de temp. daalt.
Ik begin altijd met een ongevoerde regendeken, dan een lichtgevoerde (100 grams), dan een dikkere en bij vorst nog iets dikker, afhankelijk van het paard en hoe dik de vacht is. ga je een ongeschoren paard een te dikke deken op doen heb je kans dat de vacht verstikt en het paard enorme jeuk krijgt...
voor meer informatie voor me verder te helpen: mijn paard staat van februari 24/24 buiten maar 1 juni 2013 gaat hij naar de nieuwe stal en wil ik hem in de zomer buiten laten staan tot het terug frisjes begint te worden.
ik heb wel graag dat mijn paard een regendeken vliegendeken en staldeken heeft als het winter is. wat denken jullie ?
Elseline18
Geplaatst: 29-05-13 20:10
Mijn paardje is altijd lekker geschoren dus in de winter heeft hij een winterdeken op.