2 paards trailer passend maken voor pony vervoer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lizzzzz

2 paards trailer passend maken voor pony vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 01:33

Hee allemaal,

vandaag hebben wij een 2de hands trailer gekocht.
De bodem is voorzien van een gietvloer maar heeft zwakke plekken, dus dit gaat er in zijn geheel (dus ook de onderplaat) uit.
Hier komt een betonplex bodem in met een losse rubberen mat.

Een tijdje geleden heb ik contact gehad met het RDW en die vertelde me dat ik mijn pony (118cm hoog, dekenmaat 145cm) en mijn menwagen gerust in 1 wagen mocht vervoeren mits de pony er geen last van had en dat er wel (andere) regels gelden als mijn pony langer dan 8 uur op de trailer moet staan.

Ik zou graag eerst mijn wagen erin willen rijden, die op zijn achterkant zetten en dan mijn pony erin maar dan diagonaal. Vind houten schotten erg zwaar en het maakt de (al houten trailer) erg donker.

Nu ben ik op zoek naar ervaringsdeskundige op het gebied van een 2 paardstrailer ombouwen naar ponymaat.
Wat voor materialen etc. hebben jullie gebruikt?

Groetjes!

geka

Re: 2 paards trailer passend maken voor pony vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 09:00

neem maar contact met ons op

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 10:48

Hoi geka, heb even gekeken op de site. De rubber matten ga ik zeker in overweging nemen (sterker nog hij staat al tussen de favorieten) maar ik ben eigenlijk op zoek naar tussenschotten etc.

geka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 12:10

je kan wel een lichte contructie te maken maar dan moet het naar het idee hoe ze het in de paarden vrachtauto s bouwen , en als je een losse rubberen mat neemt zou ik een hardhouten vloer monteren met veer en groef en 3 cm dik ( die vloeren gaan veel langer mee als je de mat er los erop legt)

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 20:31

Ben ook heel benieuwd, ik heb alleen trailer ook nodig voor gewoon 2 paarden transport

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 20:33

Er komt (tzt, aangezien ik dat direct nodig heb) ook een schot in voor 2 paards hoor. Niets vast.
Eerdaags komt er een bodem in, 2 wandjes vervangen en de mat. Het is nu dus nog niet zo spannend ;-)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 15:57

Moderatoropmerking:
Zojuist enkele reacties verwijderd. Het is niet de bedoeling om alleen in een bericht te plaatsen "ik volg" of "ik volg ook".
In de Boktregels kan je hier onder punt 10 het volgende over lezen:
Reacties om het topic opgenomen te krijgen in je lijst met eigen berichten (stipjesreacties) zijn niet nodig: gebruik hiervoor de stipjesfunctie..

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-13 11:28

De trailer is eindelijk af! (Nouja, al een tijdje) En we hebben er nu 2x mee gereden. 1x met alleen de pony en 1x met de wagen en pony.
Het lijkt erop dat de pony dat diagonaal vervoeren eigenlijk wel prettig vind.

We hebben de schotten gemaakt van de oude zijkanten van de trailer en dat zit vast aan houten balken (wilde eigenlijk iets van metaal oid, maar dat is iets wat we tzt nog kunnen veranderen.)
Toen we de trailer kochten, moest er een ander tussenschot in. Hier hebben wij vanaf gezien en hem verlaagd door alleen het rotte eraf te halen. Wij gebruiken de trailer toch voornamelijk voor pony/wagenvervoer maar vonden het voor eventuele verkoop of gezellig met 2 paarden weg toch ook belangrijk dat het schot wel in gebruik genomen kon worden :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Groetjes Lizzy