Welke thermolaars?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Yoshii

Welke thermolaars?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-13 15:30

MelissaH1996

Re: Welke thermolaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 20:24

Beide raad ik af, vaak gaan ze niet lang mee, is de voet vrij groot waardoor de kans op het blijven hangen in de beugel bij een evt. val groot en ze zakten bij mij ook af ;)
Ik heb nu deze en ben er echt heel erg tevreden mee, volgens mij gaan ze nu al zo'n twee jaar mee:

http://www.ej.nl/products/10000110/6040 ... SE+DE+LUXE

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 20:27

Ik heb die van Covalliero nu een jaar en die bevalt heel goed!
Je kan er ook prima mee rijden en ze gaan niet snel stuk.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 20:31

http://www.agradi.nl/covalliero-thermo-boot-maat-35.htm

ik heb deze en ben dik tevreden :j (mijn zus heeft een paar die al ruim 15jr mee gaan (weet niet welk merk dat was)
het enige nadeel wat ik tot nu toe ben tegen gekomen , de binnen voering moet je bij het uittrekken even terug erin stoppen .
ze zijn stevig en ik kan er met m'n zware rug klachten de hele dag op lopen en ze passen ruim in de beugels .
ik heb mijn standaard laars maat gekocht (1 mt. groter word geadvizeerd maar heb ik niet gedaan) maar ik kan er nog 1 paar dikke sokken in aan

mijn vader overweegt ze ook te kopen :+ voornamelijk voor de moter en uitlaten van de honden

Edith : HH heb ik persoonlijk mindere ervaring mee , korte houdbaarheid datum / snelle slijtage (ook met kleding etc.)
Laatst bijgewerkt door cherell0 op 20-05-13 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt

MZazax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 20:33

Ik heb de thermo laarzen van Harry Horse, ze zijn lekker warm, waar ze ook voor bedoeld zijn, alleen vind ik het nadeel dat ze wel erg breed zijn en je dus niet zo veel ruimte in de stijgbeugel heb vergeleken met jotphurs/ laarzen (Als je smalle voeten heb dan). :)

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:30

Ik heb de tweede en ze bevallen me prima. Rijd er in de winter heel vaak mee en eigenlijk geen problemen ondervonden.

Elvirave

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:02

Bij mij ging de binnenvoering van harry horse vrij snel kapot, na 2 maanden en vond ze erg breed..
Ze zijn wel heerlijk warm! :)

Roraima

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 18:18

Ligt er net aan voor wat je ze wil gebruiken met rijden. Voor het trainen dressuurmatig/springen zou ik ze niet gebruiken. Weinig steun, haast geen contact, veel te breed ect.
Voor een buitenrit zijn ze prima te gebruiken, maar wel oppassen omdat ze vrij breed zijn.
Als je echt voor veiligheid en steun wil gaan kan je denk ik beter kiezen voor die van Melissa.
Ik heb zelf de zelfde soort die jij in de opening hebt staan, maar ik gebruik ze nooit voor het rijden. Ik gebruik ze enkel in de stallen. Bij mij zakken ze helaas wel wat af, maar dat is ook wel logisch, want die dingen zijn zo slap als het maar kan.

Nathaliepx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 21:46

ik heb ze gewoon van de epplejeck en die zijn prima en kosten amper wat ik gebruik ze bij de opvang en hebben aardig wat verduren maar ze blijven warm en droog !

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 21:52

De Janouk van Epplejeck zijn erg fijn! echt leer en ik heb de afgelopen 2 winters geen koude voetjes gehad :D ze zien er nog als nieuw uit :D

Yoshii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 17:32

Ik ga ook nieuwe jodhpurs en chaps halen, en die zijn al vrij prijzig dus daarom dat ik 1 van deze 2 wil :)
Het is eerder voor het uitmesten en ander stalwerk, maar ook voor het rijden als het koud is, ben er ook niet mee echt van plan om te springen of dressuurmatig rijden
Heeft iemand van jullie toevallig een foto van de thermolaarzen van Covalliero?
Dankje :)

Groetjes

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 17:37

Citaat:
Welke thermolaars?

kijk, ik weet dat het in nederland momenteel winter lijkt, maar dit? :')

haha, (ik vind hem zelf wel leuk :') )
ik heb http://www.agradi.nl/harrys-horse-therm ... -29-30.htm gehad vroeger. Pokkedingen, zakken af, slijten snel.

ik heb momenteel gewoon thermolaarzen van de welkoop, doen het prima, maar voor t rijden doe ik gewoon weer mijn westernboots aan, ik voel mijn paard niet meer door de dikke voering.

LisaDubbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 19:38

ik heb de eerste, super fijn je blijft er niet mee in de beugels hangen. ben dr namelijk met deze schoen afgegooid hihi :o

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 19:42

Ik heb destijds de goedkoopste van Agradi gekocht :') Van Premiere. Ik vind ze perfect :D

ilovenutella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 22:55

Die eerste van de foto's heb ik ook, eerlijk gezegd geen warmte van gehad... of het ligt aan mij ;')

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 23:00

Ik heb die goedkopere van Harry's Horse gehad, hele fijne dingen maar ik gebruikte ze vooral voor op de brommer/fiets en voor het prutsen op stal. Met rijden deed ik dan gauw mijn rijlaarzen aan. Alleen als het heel koud was wilde ik ze nog wel eens aanhouden ;)

Het nadeel van die wat kortere laars vond ik, dat hij maar halverwege mijn kuit zowat kwam, en als ik dan met een spring/veelzijdigheid zadel ging rijden dan kwam hij precies onder het zweetblad. Gevolg: Als ik mijn hak iets optrok, wat vanzelf gebeurt tijdens het rijden, dan duwde ik het zweetblad een beetje dubbel wat niet lekker reed en niet goed is voor het zadel...

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 23:03

lol Tjee is zomer en we zijn al met thermolaarze bezig looool :D

succes met zoeken overigens

Soepkom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 14:25

Mijn ervaring is dat ze zo groot vallen. Vriendin van me heeft ze in maat 38/39 gekocht en ik pas ze zelfs met mijn maat 42.

Flint09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 15:12

Ik heb de Harry's horse thermolaars - hij bevalt goed, ik vind hem beter dan de br thermo die ik daarvoor had !

Mazikeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 18:54

Ik heb die ook van Harry's Horse en heb ze nu 2 jaar en zitten nog prima!

maaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 16:04

Heb ervaring met de eerste, heb nogal slanke benen & smalle voetjes, maar ik ben er niet tevreden over. Ze zakken erg af. Ook vind ik ze niet lekker zitten. Geen aanrader!

Zelf heb ik de BR Thermorijlaars Nova Zembla, deze raad ik zeker aan!!
Zit heerlijk, lekker warm, sluit mooi aan en is bovendien leuk voor het oog.

http://www.ooteman.nl/dames/rijlaarzen/ ... ova-zembla

Rachel_Gipsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 19:48

Die van HH zitten erg lekker, (maar ben blij dat ik ze nu niet aan hoef :brr: )