paardrijden op het strand

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xxABMBxx

paardrijden op het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-13 21:25

Hallo,

Mijn 3 vriendinnen en ik hadden het idee om in de zomervakantie met onze paarden een strandrit te maken.
Het liefst wilden wij aan zee, maar een groot meer met strand en een bosgebied is natuurlijk ook mogelijk.
Weten jullie de dichtstbij zijnde locatie waar wij eventueel op het strand zouden kunnen en mogen rijden?
Wij komen uit Groningen.
Andere aanraders van mooie locatie's zijn altijd welkom!

Alvast bedankt.

friesiszwart

Re: paardrijden op het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 08:43

Kijk een naar een makkelijk bereikbare strandplaats in de buurt en bel de plaatselijke politie en vraag naar de tijden waarop je op het strand mag rijden.

Baps123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 09:07

Ik woon zelf in Callantsoog vlakbij het strand. Wij hebben ook drie stallen beshikbaar voor mensen die op vakantie met hun paard naar het strand willen. Kijk maar eens op onze website: www.staldemolenhoeve.nl. Bij ons vandaan is het 10 minuutjes rijden met je paard en zit je op het strand. Vanaf 1 mei tot 1 oktober mag je na 19.00 en voor 10.00 op het strand. Maar als het geen super strandweer is dan doen ze hier niet zo moeilijk, hoor en kan je gerust overdag het strand op.

AniekMac

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 10:52

Baps123 schreef:
Ik woon zelf in Callantsoog vlakbij het strand. Wij hebben ook drie stallen beshikbaar voor mensen die op vakantie met hun paard naar het strand willen. Kijk maar eens op onze website: http://www.staldemolenhoeve.nl. Bij ons vandaan is het 10 minuutjes rijden met je paard en zit je op het strand. Vanaf 1 mei tot 1 oktober mag je na 19.00 en voor 10.00 op het strand. Maar als het geen super strandweer is dan doen ze hier niet zo moeilijk, hoor en kan je gerust overdag het strand op.

Is zeker een aanrader! Woon zelf in Den Helder en we hebben een heerlijk strand :D

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 17:24

Weet iemand ook een strand waar je in de zomer overdag met je paarden op mag???
Ik woon zelf in Zuid-Holland..

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 17:32

@friesiszwart: je moet niet de politie bellen, maar zoeken op de site van de betreffende gemeente, daar staan de regels m.b.t strand op.

TS: Vanuit Groningen is een waddeneiland het dichtstbij denk ik voor een strandrit. Op elk eiland is wel een manege met strandritten.

epic_gram

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 13:54

Voor jullie misschien uit de buurt, maar in Schoorl zit een manege waar ze georganiseerde buitenritten hebben, voor jullie niet handig met eigen paarden maar op dat strand is het dus toegestaan om met paarden te rijden en hele mooie duinen en bossen, dus zeker de moeite waard.