welk merk heeft echt lange rijbroeken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Suzan_bobar

welk merk heeft echt lange rijbroeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-13 20:28

Hoi,

Met mijn bijna 2 meter lengte en de lengte in de benen, kunnen jullie je vooratellen dat het erg lastig is en om een goed passende rijbroek te vinden. Ik ben dan ook erg benieuwd welke merken jullie hebben?
Mijn spijkerbroekbroek lengte is 38. Eventueel een mannenbroek is geenprobleem.
Graag hoor ik ook welk specifiek model jullie hebben.

NienkeV1994

Re: welk merk heeft echt lange rijbroeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 20:31

Ik heb juist het tegenovergestelde, broeken die verder goed passen maar veel te lang zijn. Mijn broek van de Boerenbond past prima, maar ik heb er ook van Shires ( http://www.htmhorsewarestores.nl/Spijke ... esrijbroek ) en die is voor mij echt te lang (maar nu ben ik wel 1.63). Misschien is hij voor jou nog te kort, maar deze zijn vrij lang volgens mij.

assileM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 21:30

Hkm heeft ook lange modellen broeken. Ik heb namelijk hetzelfde probleem met mijn benen. Ook Harrys horse heeft langere modellen. Het is echt een valkuil hè, die lange benen. Ook met rijden...

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 21:33

In ieder geval geen Cavallo en Pikeur, die komen bij mij net onder m'n knieën uit...

Harry's horse valt idd af en toe langer, maar dat verschilt erg per model en zelfs per broek en ze willen nog wel eens krimpen. Het liefste heb ik Eurostar, model Klarissa, Klara of Finale. Ik moet dan wel het mannenmodel én lengtemaat hebben, maar ze zijn altijd lang genoeg :)

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-13 07:01

bromfiets schreef:
In ieder geval geen Cavallo en Pikeur, die komen bij mij net onder m'n knieën uit...

Harry's horse valt idd af en toe langer, maar dat verschilt erg per model en zelfs per broek en ze willen nog wel eens krimpen. Het liefste heb ik Eurostar, model Klarissa, Klara of Finale. Ik moet dan wel het mannenmodel én lengtemaat hebben, maar ze zijn altijd lang genoeg :)

Super, ga ik daar eens naar kijken! Bedankt!

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-13 07:03

Melis_123 schreef:
Hkm heeft ook lange modellen broeken. Ik heb namelijk hetzelfde probleem met mijn benen. Ook Harrys horse heeft langere modellen. Het is echt een valkuil hè, die lange benen. Ook met rijden...

Zeker, voor het mooie plaatje hoef ik niet te gaan rijden. Ieder paard verdwijnt onder mij en die benen vertekenen dat erg. Een shire van 1.94m kan net zeg maar, dan denk je bijna het wordt tijd om een slag grote paard te nemen hahahaha

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 07:14

Ik ben niet zo lang als jullie ong 1.76cm maar ik 2 rijbroeken die erg lang zijn eentje is van Nedhorse die moet ik onderaan omslaan omdat hij zo lang is. En een rijbroek van Imperial Riding die erg lang valt. Beide rijbroeken hebben het model van een bandplooi rijbroek..

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 09:17

Inderdaat zoals Flitzz zegt een Nedhorse, ik moet hem ook omslaan (1.78), anders heb ik echt een kilometer broek over.

DaphneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 09:20

Ik heb een Horka die ik al draag sinds ik 11 ben, ik ben nu bijna 18 en 1,83 en ik pas hem nog steeds
Sommige HH's vallen ook lang (heb ik er 2 van)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 09:25

je kan bij de meeste merken lengtemaat bestellen, pikeur en anky en eurostars zijn ook te krijgen in lengtematen.

luanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 09:27

zowiezo kijken naar welke modellen er ook in lengtemaat komen...
verdubbeling van de maat = die maat in extra lengte.... 80=maat 40 met extra lengte, enz...

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 09:33

knollentuin schreef:
je kan bij de meeste merken lengtemaat bestellen, pikeur en anky en eurostars zijn ook te krijgen in lengtematen.

Klopt, maar de lengtemaat van Pikeur komt (met 1.88 m en lange benen) halverwege mijn kuiten, terwijl de lengtemaat van Eurostar toch in ieder geval de onderkant van mijn kuiten haalt :+

TS, ik zou ook Eurostar aanraden! Vooral met de nieuwe Flexsluiting, zit je ook niet met klitteband dat in je kuit prikt omdat 't niet goed dicht wil :P Succes met zoeken!

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 09:41

ik ben ongeveer 1.90 en ik heb een PK kindermaat 188 ;p dit was voor mij de uitkomst haha maar ik vrees dat ik zo'n rijbroek niet meer snel zal vinden;p ik wil binnenkort ook nog een 2de rijbroek aanschaffen dus ik lees even mee!

Digi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 09:50

Eurostar Klara en Klarissa! Ik ben niet zo lang als TS maar heb in verhouding wel erg lange benen.
Lengtemaat van Klara en Klarissa (lengte maat van maat 40 = 80, 42=84 etc) past altijd.
Niet dat ze zolang zijn dat ik er over struikel (ze komen tot op de enkel) maar met laarzen/chaps en lange sokkken kan het prima.

Digi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 09:51

Kindermaten zijn idd ook soms langer dan de gewone damesmaten maar daar moet je dan qua vorm wel weer in passen ;)

AniekMac

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 10:01

Ik heb ook broeken van Eurostar, in lengtematen, zijn lang genoeg en ze zitten ook nog lekker ! :)

assileM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 12:05

Suzan_bobar schreef:
Melis_123 schreef:

Zeker, voor het mooie plaatje hoef ik niet te gaan rijden. Ieder paard verdwijnt onder mij en die benen vertekenen dat erg. Een shire van 1.94m kan net zeg maar, dan denk je bijna het wordt tijd om een slag grote paard te nemen hahahaha

Haha dat heb ik dus ook. Ik ben 1,84 maar heb erg lange benen. Beetje uit verhouden dus :p

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 14:15

Wij hebben verschillende broeken in ons assortiment in lengte maten :) .

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 21:38

Heb je al eens een Ruitergilde broek geprobeerd? Ik gebruik van Ruitergilde de ribbroeken en die zijn voor mij (ik heb bij andere merken een lengtemaat nodig) echt heel erg lang. Vallen echt tot op mijn voeten. Voordeel is dat deze broeken maar 45 euro kosten en ze echt jaren meegaan.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 21:40

Gooya schreef:
Heb je al eens een Ruitergilde broek geprobeerd? Ik gebruik van Ruitergilde de ribbroeken en die zijn voor mij (ik heb bij andere merken een lengtemaat nodig) echt heel erg lang. Vallen echt tot op mijn voeten. Voordeel is dat deze broeken maar 45 euro kosten en ze echt jaren meegaan.

Deze inderdaad! ben zelf 1.87 en deze zijn heerlijk lang en sluiten mooi aan. Verder idd goedkoop en ze gaan lang mee.

milja78

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 21:46

en ik kan jullie uit ervaring vertellen dat die van het ruitergilde ook op maat gemaakt kunnen worden, zijn ze iets duurder als anders, maar nog steeds goedkoper dan bv pikeur of Kentucky!

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 21:50

Vlgs mij is hier een topic over
Maar met mijn lengte van 1.85 heb ik een cavallo (al passen vallen niet alle modellen in lengte maat echt lang), een pikeur en nedhorse is idd echt heel lang ( al vond ik daarbij de kniestukken wat hoog)

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 23:18

Het is een eurostar geworden, model klara. De andere broeken pasten niet lekker of waren niet in de juiste maat. Ben dik tevreden!