rijden op wedstrijd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chelinka

rijden op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-13 19:39

hoi bokkers :3

ik had eens een vraagje, aangezien ik er wel mee zit.
ik zou graag met mijn pony oefenwedstrijden beginnen doen, maar ben nogal bang dat hij zich heel erg gaat aanstellen door de drukte etc.
mag je op wedstrijden (lrv, oefenjumping) gaan rijden en bv meerijden/springen in de inrijring om zo het wat te wennen? of gewoon op het terrein

alvast bedankt ^^

kleinvosje

Re: rijden op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 19:43

Ik weet niet hoe het in Belgie is. In Nederland kun je de wedstrijdorganisatie benaderen en het vragen. Maar als je toch een oefenwedstrijd wilt gaan rijden, zou ik dan gewoon gaan starten, je bent er toch en het is niet voor niets een oefenwedstrijd. De meeste dieren gedragen zich wel hoor, het zit meer tussen de oren van de ruiter...

Chelinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-13 19:45

kleinvosje schreef:
Ik weet niet hoe het in Belgie is. In Nederland kun je de wedstrijdorganisatie benaderen en het vragen. Maar als je toch een oefenwedstrijd wilt gaan rijden, zou ik dan gewoon gaan starten, je bent er toch en het is niet voor niets een oefenwedstrijd. De meeste dieren gedragen zich wel hoor, het zit meer tussen de oren van de ruiter...

misschien idd gewoon proberen :) bij oefenwedstrijd kan het niet echt kwaad als het een flop word..

CdeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 14:22

Gewoon veel oefenwedstrijden rijden en zoveel mogelijk laten zien !
Als die alles eenmaal gezien heeft moet het op normale concours ook beter gaan ;)

Veel succes!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 16:41

Veel organisaties vinden het prima als je als oefening meerijdt tegen betaling van het startgeld. Uiteraard maak je doordat je geen startpas hebt geen kans op de prijzen.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 17:03

Maar Angela, dat is officieel niet toegestaan.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 17:07

Ik heb er geen idee van of het mag of niet van de KNHS, maar het wordt vaak wel toegestaan door de organisatie van de wedstrijd.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 17:08

Hier in de regio niet hoor, de KNHS is streng aan het controleren op dit soort dingen de laatste tijd.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 17:11

Chelinka schreef:
hoi bokkers :3

ik had eens een vraagje, aangezien ik er wel mee zit.
ik zou graag met mijn pony oefenwedstrijden beginnen doen, maar ben nogal bang dat hij zich heel erg gaat aanstellen door de drukte etc.
mag je op wedstrijden (lrv, oefenjumping) gaan rijden en bv meerijden/springen in de inrijring om zo het wat te wennen? of gewoon op het terrein

alvast bedankt ^^

Ik weet dat er in Nederland best een aantal ruiters zijn die gewoon naar een groter outdoor concours gaan om daar 'te trainen'. Doen dan niet mee, maar rijden alleen rond op het losrijterrein. Of dat mag weet ik niet, maar wie herkend je als 'niet-starter' als je gewoon wel in wedstrijd tenue komt?
Op kleinere concoursen of indoor zou ik het niet zo snel doen. Valt niet alleen op, maar is ook storend voor de wedstrijdruiters!