Cap zakt voor ogen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sylvia

Cap zakt voor ogen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 18:01

We hebben enige tijd geleden een tweedehands cap voor m'n vriend gekocht. Die is nu, as we speak, met z'n derde les bezig. :-D

Het is een cap met driepuntssluiting en de cap past prima, maar hij zakt voor z'n ogen. We hebben 'm al strakker gezet en dat werkt wel, maar de riempjes aan de zijkant doen nu niets meer. Die hangen volledig los.

Vroegah kon je die tuigjes los kopen, om van je oude cap weer een 'goedgekeurde' cap te maken. Ik heb zelf het idee dat dat de oplossing zou kunnen zijn. Maar ik vind ze niet meer...

Iemand enig idee waar ik ze nog kan krijgen of dat er een andere oplossing is voor ons probleem?

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 21:52

Wat versta jij onder 'voor de ogen zakken'? Zodra hij zijn hoofd al licht van voor naar achter beweegt?
Klinkt niet als een passende cap en tweedehands zou ook niet mijn keus zijn geweest, je weet immers nooit wat er met een cap is gebeurd.
Soms heeft een type/merk cap niet de juiste pasvorm, de ene past beter bij een rond hoofd en geeft teveel speling op een ovaal hoofd.'
Kun je vingers tussen het voorhoofd en de cap krijgen? Eén vinger is nog geen ramp, meerdere wel.
Als de cap een losse voering heeft die je kan wassen, dan kun je een padding als opvulling gebruiken tussen cap en voering

Met tuigjes oid kan ik je niet verder helpen

Sylvia

Re: Cap zakt voor ogen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-13 10:19

Nee, de cap zit op zich vast en zakt zeker niet snel voor de ogen. Bij 'op de kop staan' blijft de cap ook gewoon zitten. Hij komt gewoon nog niet helemaal mee met het paard en als ie te lang doorzit (als in 10 minuten of langer) of teveel stuitert zakt de cap op een gegeven moment wat omlaag. :)

Meliissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 13:26

Ik denk dat het model van de cap niet bij jouw hoofd past ( om het zo maar even te zeggen) Zou dus een ander model proberen als ik jou was. Bij een passende cap komt dat namelijk nooit voor. :)

boktuser

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 14:53

ik denk dat je een ander model cap moet zoekn.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-13 16:58

Zoals ik gisteren ook al tegen de mevrouw in de paardenwinkel zei, dat doen we zodra vriendlief ook daadwerkelijk blijft rijden. :) Het is niet zo dat ie voortdurend voor z'n ogen zakt of niet goed zit, dus vooralsnog is het (ook wat hem betreft) prima. Ik stoor me er zelf meer aan dan hij, dus ik hoopte op een quick fix. ;)

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 16:54

Misschien even iets tussen de rand doen zodat het nog iets strakker zit? Misschien kan ie een strak mutsje onder de cap opdoen of zo :P

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 17:48

Tja, 'schud' je vriend veel met zijn hoofd? Ik zou hem mee nemen naar een ruitersportzaak, caps passen en desnoods aan iemand vragen of hij goed past op het hoofd. Ook meteen even testen(dus veel schudden met je hoofd en kijken of hij voor de ogen valt) 8-)

Succes

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 09:09

Hij weigert er iets tussen te doen... Eigenwijs geval. :+ hij schud idd veel met z'n hoofd bij vlagen, omdat hij nog aan het oefenen is om licht te kunnen rijden. Als de cap voor z'n ogen zakt zijn dat ook de momenten dat hij niet meekomt en te lang in het zadel stuitert.

De eerste val is inmiddels een feit en de cap bleef mooi zitten waar hij hoorde te zitten. :) Het ging de betreffende les ook beter qua cap, ik heb 'm niet meer voor z'n ogen zien zakken verder. Even afwachten hoe het verder gaat lopen dus... Vooralsnog is hij in elk geval van plan om met mijn paard verder te gaan lessen zodra ze daar staat, dus dat zou betekenen dat we binnenkort mogelijk op jacht gaan naar een nieuwe cap. :)