Welke jodphurs blijven lang heel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Daisies

Welke jodphurs blijven lang heel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-13 20:09

Aangezien ik gemiddeld 3/4 maanden met een paar Ariat jodphurs doe, en er nu al verscheidene versleten heb, welke jodphurs gaan langer mee?

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 20:16

Uhhmmm, ja ligt dat dan in dit geval niet hoe je er zelf mee om gaat? 3/4 maanden met een paar ariats vind ik wel eeeerrruug kort..
Ik heb jodphurs van de hyporama, de goedkoopste die ze hebben á +- 40/45 euro, mijn vorige paar heb ik zo'n 5 jaar mee gedaan (en liggen nu nog als 'reserve paar' in de schuur) en deze heb ik ook alweer 2 jaar geloof ik, en zijn nog zgan.. :') En ik draag ze toch altijd al zo'n 3-7x per week, met klusjes in/rondom te stallen, loop er wel eens hele dagen op.. Dus weet niet waardoor het bij jou komt dat ze zo snel stuk gaan? :oo

ANOUCKOEKJES

Re: Welke jodphurs blijven lang heel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 21:00

Ik heb ook van hyporama en die bevallen goed

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 21:00

Harry's horse Saint jodhpur

Zerline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 21:05

Het klinkt gek, maar ik had lekkere goedkope van ongeveer 30 euries en doe er al bijna 3 jaar mee :)

Van harry's horse geloof ik en had ze gekocht bij de Divoza.
Laatst bijgewerkt door Zerline op 12-05-13 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 21:05

Daisies schreef:
Aangezien ik gemiddeld 3/4 maanden met een paar Ariat jodphurs doe, en er nu al verscheidene versleten heb, welke jodphurs gaan langer mee?

Meen je dat?

Vet je ze wel in en maak je ze ook netjes schoon?

Ik vet mijnes niet elke keer netjes en braaf in maar toch wel vaak en ik doe nu toch al bijna 3 jaar met mijn Ariats.

Ik denk dat het gewoon er aan ligt hoe je ze verzorgd. Als je niet van het verzorgen bent, misschien moet je dan voor de rubbere gaan?

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 21:07

Cchanny schreef:
Daisies schreef:

Meen je dat?

Ik vet mijnes niet elke keer netjes en braaf in maar toch wel vaak en ik doe nu toch al bijna 3 jaar met mijn Ariats.

Ik denk dat het gewoon er aan ligt hoe je ze verzorgd. Als je niet van het verzorgen bent, misschien moet je dan voor de rubbere gaan?

Euuh doe ik dan het zo goed. Ik heb ariat maar doe er nu ongeveer 6 jaar mee en ze zijn nu wel aardig op. En nee ik maak ze ook niet vaak schoon en invetten eeuuh laten we daar maar niet over beginnen haha.

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 21:08

Mijn rubbere van EJ doe ik ongeveer een jaar mee(of een buitenseizoen zegmaar), 's winters ga ik dan over op gevoerde jodpuhrs/rijschoenen van mountainhorse en dan koop ik als 't weer warmer wordt meestal weer nieuwe :)

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 21:22

maj0 schreef:
Cchanny schreef:
Meen je dat?

Euuh doe ik dan het zo goed. Ik heb ariat maar doe er nu ongeveer 6 jaar mee en ze zijn nu wel aardig op. En nee ik maak ze ook niet vaak schoon en invetten eeuuh laten we daar maar niet over beginnen haha.

Mijn ariats gingen erg hard achteruit op het moment dat ik op pot stallen moest uitmesten elke dag.
Die urine en mest is echt een aanslag.

Als wanneer ik ze draag op een dag dat ik er gewoon mee rij, dan maak ik ze niet schoon en vet ik ze ook niet in.
Maar met het uitmesten worden ze wel even netjes afgespoeld.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 21:24

Ik wilde meteen gillen "Ariat" die van mij gingen altijd jaren mee, ook toen ik ze elke dag droeg :S

A. Verzorg je schoenen.. .anders gaat alles snel kapot :')
B: NIET laten drogen bij verwarming... Het is zelfs zo dat het voordeliger is 2 paar schoenen te kopen voor de winter, zodat ze gewoon kunnen drogen bij kamertemperatuur dan dat je dat doet, anders drogen ze namelijk uit ;)
C: voor het echte stalwerk --> rubberen laarzen/stalschoenen ;)

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 21:28

Haha nou, ik hoor het al, ik blijf lekker bij m'n goedkopere jodphurs van de hypo... Doe er zoals ik al postte jaaaaren mee, en ik draag ze hele dagen, óók met mesten en dat soort dingen... Sta er zelfs mee in de mestcontainer om mest te verscheppen.. En ja, het zijn lederen..Schoonmaken/invetten doe ik echt niet bijzonder vaak.. en ze zijn echt nog heel netjes! :)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 21:40

Ik heb dat dus ook met mijn Ariatjes :') in het begin (eerste 2 weken) ben ik er super zuinig op.. maar daarna is het lastig om niet te mesten en alles... maar bij mij gaan ze echt jaren mee.. Tis zelfs zo erg geweest dat mams ze voor de post soms nog inpikt (omdat ik andere wilde :')) en die heeft er zelfs nog een jaar ofzo mee gelopen...

Het is denk ik ook deels geluk hebben... Want dat had ik bij MH bijvoorbeeld, 1 paar ging jaren mee... andere paar, zelfde "verzorging" was na een half jaar stuk... Precies dezelfde schoen :')

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-13 22:00

Ik loop er gemiddeld van 7:30 tot 19:30 op. Mest nooit stallen eigenlijk. Ze gaan bij mij bij de hak (binnenkant) kapot, het leer scheurt bij de neus en ik heb nu een paar waar de zool van los laat..

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 11:16

Ik wou ook meteen zeggen Ariat, maar ik lees nu dat je ze snel verslijt.. Ik schrik daar wel van, maar goed!
Busse en QHP hebben ook leuke schoenen, misschien is dat wat?

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 13:02

Zijn die kwalitatief goed? Ik heb net een paar Petries aangeschaft en als dat het niet volhoudt ga ik de jodphurs van de Niro proberen.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 14:38

We hebben nog geen klachten gehoord over beide merken, maar of ze voor jou langer zouden meegaan dan ariats weet ik ook niet, alleen zijn ze wel goedkoper dus is het minder erg als ze het geen jaren volhouden. Ik ben benieuwd of Petrie het beter zal gaan doen!

chazzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 14:42

Redback, te koop bij Agradi, lopen super en blijven netjes, wel regelmatig wat vet erover!

Ilonab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 14:42

Daisies schreef:
Ik loop er gemiddeld van 7:30 tot 19:30 op. Mest nooit stallen eigenlijk. Ze gaan bij mij bij de hak (binnenkant) kapot, het leer scheurt bij de neus en ik heb nu een paar waar de zool van los laat..

Dit heb ik nu ook ieder voorjaar kocht ik nieuwe inmiddels op de goedkope variant overgegaan van Harry's Horse zitten prima maar zijn stukken goedkoper en vind ik het minder erg dat ze zo hard slijten.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 14:44

Ik heb ze van Harry's Horse voor 90 euro. Heb ze nu al twee jaar en ze zijn nog goed. En dan draag ik ze elke dinsdag op het werk waar ik met chloorwater etc schoonmaak en ze dus ook geraakt worden door super-ontvettend middel. Maar ze blijven goed (er komen nu net een beetje barstjes in). Qua onderhoud doe ik er eigenlijk nooit wat aan. Heb ze een paar keer gepoetst en gevet toen ik ze nog niet zo lang had, maar daarna had ik daar geen zin meer in ;)

Annemeik

Welke ariats heb je?

Ik doe gemiddeld 4 jaar met de Devon Pro. En ik ben vrij slecht in onderhoud... O:)

JARS

Palooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 14:52

JARS schreef:
Ik heb chaps van EJ, heel tevreden over! Kleur blijft mooi en zitten lekker. Je moet ze wel strak kopen, want ze kunne behoorlijk uitrekken.
http://www.ej.nl/products/10000071/6300002/

Het gaat over jodhpurs.
Ik wilde ook al meteen ariat roepen, maar dat bevalt dus niet goed.
stalgenoot heeft dit ook die gebruikt ze nu van br.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 14:56

Mijn ariats (Telluride H2o) gaan ongeveer een jaar mee, ik gebruik ze ongeveer 30 uur per week. Het stuk gaan bij de hak herken ik wel, de schoenmaker kan er dan een leren flapje overheen zetten zodat ze nog een tijdje meekunnen. Ik onderhoud mijn schoenen trouwens ook slecht, poets ze maar zelden. 'tis ook niet het leer aan de buitenkant wat kapot gaat.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 15:09

Ik ben over het algemeen heel zuinig op mijn spullen maar ik ga echt niet elke dag mijn Ariats invetten. Ik heb de hele winter op Uggs gelopen en bij het rijden deed ik laarzen aan. Mijn Uggs zijn na de winter nog heel en de paar Ariats houden het 3 maanden uit? Ik heb altijd de goedkope variant, volgens de ruiersportzaken maakt het verschil in kwaliteit niet uit, alleen de zool is beter

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 15:13

Wat doe jij idd met die dingen, dat is ook mij eerste vraag? Ik heb gewoon van die mega goedkope rubberen jophurs en loop daar hele dagen op. Het enige wat ik er niet mee doe is rijden, dan heb ik altijd mijn laarzen aan.
Heb ze nu al een jaar of 5 en zijn nog nergens kapot...