outdoor minder fijn als indoor

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hlcca

outdoor minder fijn als indoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 17:24

Hallo!
ik heb een D springpony, die ik nu een jaar heb. indoor zijn we L gestart en hebben zo ongeveer
alle grote wedstrijden weten te winnen en ging het geweldig. Oudoor seizoen is weer gestart
en zou nog 2 L wedstrijden gaan starten en daarna M.
Maar springt nu een heel stuk minder fijn en wat onzekerder, hebben hier meer last van?
is er iets wat het een beetje kan helpen?
iets met vertrouwen of i.d?

alvast bedankt! :)

CdeB

Re: outdoor minder fijn als indoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 14:20

Dat gaat fijn zo te horen ! Verder veel succes !
Buiten is sowieso veel meer te zien en veel meer te beleven dus je pony is daarom veel meer geconcentreerd dan op jou en op het springen. Misschien vind die het buiten gewoon allemaal spannend? Gewoon altijd op gemak stellen en vertrouwen geven , misschien gaat het dan beter.
Mijn paardje gaat binnen ook fijner , gewoon omdat er dan weiniger te zien is , ik denk niet dat het veel met vertrouwen etc te maken heeft maar gewoon dat ieder paard wel een voorkeur heeft , binnen of buiten?
misschien gaat het het volgende outdoor seizoen beter :D

0000

Re: outdoor minder fijn als indoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 15:59

Start je outdoor op gras en staat je pony op ijzers? Zo ja, probeer eens wat uit met verschillende stiften (punt, vierkant, rond) om te kijken of hij daar fijner van wordt. Zo nee, zou ik serieus overwegen ijzers onder te leggen.
Een keer outdoor op zand starten kan ook nuttig zijn om te kijken of daar het probleem ligt.