Jodphurs met profiel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Milouke

Jodphurs met profiel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 11:42

Hallo allemaal,

Ik rij sinds kort weer paard en ik heb in de haast zeer goedkope jodphurs gekocht. Ik heb nu alleen het probleem dat deze geen profiel hebben en ik, mede door korte benen, vrij snel uit de beugels glijd (zitten zelfs in een lus, korter is haast niet mogelijk :+ ). Dit ondanks goed kracht te houden op de beugels. Weet/kent iemand een merk met goed profiel zodat ik niet steeds weg glij? Ik ken de stalschoenen met profiel en stalenneuzen, maar als ik wedstrijden wil gaan rijden kan ik niet op kisten verschijnen. Laarzen zijn gezien mijn lengte en brede kuiten geen optie.

dank u!

mcjv

Re: Jodphurs met profiel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 12:05

Ik heb jodphurs van ariat, en ik heb zo een soort ribbelprofiel. Ik weet helaas niet meer welk model het is want ik heb ze al een paar jaar. :')

Femek2902

Re: Jodphurs met profiel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 12:07

Ik heb van hkm, daar zit ook wel een goed profiel onder vindt ik. Met lijntjes die zo lopen dat je bijna niet met je voet door de beugel glijdt, ervan af dan wel makkelijker.. Maar ook niet heel snel.
Ze waren ook niet zo duur, 26 euro als ik me niet vergis..

Milouke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-13 17:10

hmm, ik zal eens rondkijken. Overal staat dat er speciale zolen onder de schoen zit voor extra grip, kijk ik naar de foto's, zijn de zolen nagenoeg glad...

Elvirave

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 20:18

Ik heb joppers van cavallo, daar zit aan de onderkant een extra grip rand op de plek waar je je voet in de beugels hebt. Ik gebruik ze vooral voor het springen omdat mn paardje nog wel is ongelukkig kan springen en ik zo wat meer grip op de beugels heb :D