Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

hutch84 schreef:http://www.renault.nl/showroom/personen ... ane-coupe/
we hebben een renault megane eco 2 van nu een half jaar oud hij mag geloof ik 1300 kg trekken
we willen naar zo een trailer gaan kijken
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... sluis.html
of een wesco
maar mag het dan wel zonder e want
k schat dat mijn ene paard zo een 700 kg zal gaan wegen in de toekomst ( is nu 4 en rond de 1,70 en nog zonder spieren
hutch84 schreef:we weten dat de auto een 2 paards trailer mag en kan trekken met 1 paard er in omdat het een eco 2 is mag dat namelijk vraag me niet hoe en wat
ik gebruik nu een wesco van een vriendin van mij en daarmee mag ik met de auto rijden met die trailer maar heb ik e nodig
nu was ons intensie hem terug te laten keuren zodat het ook met b mag
we blijven namelijk onder de 3500 kg totaal
Speedster schreef:Met de gewijzigde regels mbt trailers en b rijbewijs is het meestal niet meer nodig om een trailer terug te laten keuren. Ik weet niet of je daarvan op de hoogte bent? De trailer incl. max belading hoeft niet meer lichter te zijn dan de lege auto. Als max. beladen auto + max. beladen trailer samen maar onder de 3500kg blijven.
Speedster schreef:Klopt, maar in het verleden was het heel vaak zo, dat het terugkeuren van een trailer alleen een papieren kwestie was. Het gaat bij B-rijbewijs meestal om 1,5 paards trailers achter een "gewone" personenauto die sowieso maar geschikt is om 1 paard in trailer te trekken. Vaak werd een 1500 kg trailer bijvoorbeeld naar 1200 kg teruggekeurd en dan mocht het ineens wel. Daar word je niet ineens een betere chauffeur van en de combinatie gaat zich op de weg niet ineens anders gedragen.
Dus ik kan me er wel in vinden dat die regel van "TMM trailer < ledig gewicht auto" geschrapt is.
Eigenlijk zou je ofwel altijd een BE rijbewijs moeten hebben om met een trailer/aanhanger te mogen rijden, ofwel, en dat is misschien nog beter, het zou (weer) gewoon onderdeel moeten uitmaken van de opleiding voor B-rijbewijs.
Speedster schreef:Klopt, maar in het verleden was het heel vaak zo, dat het terugkeuren van een trailer alleen een papieren kwestie was. Het gaat bij B-rijbewijs meestal om 1,5 paards trailers achter een "gewone" personenauto die sowieso maar geschikt is om 1 paard in trailer te trekken. Vaak werd een 1500 kg trailer bijvoorbeeld naar 1200 kg teruggekeurd en dan mocht het ineens wel. Daar word je niet ineens een betere chauffeur van en de combinatie gaat zich op de weg niet ineens anders gedragen.
Dus ik kan me er wel in vinden dat die regel van "TMM trailer < ledig gewicht auto" geschrapt is.
Eigenlijk zou je ofwel altijd een BE rijbewijs moeten hebben om met een trailer/aanhanger te mogen rijden, ofwel, en dat is misschien nog beter, het zou (weer) gewoon onderdeel moeten uitmaken van de opleiding voor B-rijbewijs.