Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Maar je zou het ook met iemand erbij kunnen doen. Zulk gedrag kan zich inderdaad steeds erger ontwikkelen als het paard daar de kans toe krijgt vanuit zijn begeleider. Ik zou het dus idd gaan aanpakken, al dan niet met hulp.
Veel oefenen en vooral HEEl rustig blijven, duurt even maar er is simpelweg geen snelle oplossing voor max66 schreef:powerreiner: mijn merrie doet het idd als ik haar uit de kudde haal, normaal niet. Mijn hand tussen haar oren zou niet lukken, ze heeft haar hoofd dan zo hoog dat ik er niet eens bij zou kunnen!
Het is wel zo dat ik ook nerveus wordt van dat gedrag en dat helpt natuurlijk ook niet om te ontspannen.... Hoeven krabben heb ik vanochtend maar niet gedaan want ze zou me zo omver geduwd hebben denk ik. Idd zette ik haar wel iedere keer op haar plaats terug.
Utixo: ze is ook een doorgewinterde merrie die heel goed weet hoe ze iemand (mij) nerveus kan krijgen! Ze staat nu 11 maanden bij deze kudde dus niet echt sinds kort ofzo...
Navrant: ik moet zelf idd proberen rustig te blijven en me niet ook op te laten fokken
Maar na 2 minuutjes geeft ze het op en gaat ze gewoon lekker hooi eten.
Ze staat er dus 11 maanden, dan geld mijn eerste zin dus niet.