Mijn haflinger jaloers op shetlander, komt het nog goed?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lous

Mijn haflinger jaloers op shetlander, komt het nog goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-13 23:00

Guus heeft altijd wat gehad met kleine pony'tjes en toen ik besloot mijn oude shetlander van zijn oude dag te laten genieten door hem te verhuizen naar dezelfde pensionstal als waar zij staat, dacht ik haar daar ook een groot plezier mee te doen.
Maar al vanaf de eerste kennismaking moet ze niets van hem hebben, ze sprint op hem af en bokt naar hem. Hierbij raakt ze hem niet maar waarschuwt hem wel. Ik heb het idee dat ze gewoon jaloers is, want als ik met hem buiten haar stal of de paddock sta waar zij staat is ze ineens wel heel nieuwsgierig.
Misschien heb ik het mis?
Of gaat dit nog goed komen?

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 23:56

Staan ze al lang bij elkaar?
In t begin moe altijd eerst de nieuwe rangorde vastgesteld worden, maar met 2 paarden zal dat niet lang duren ;)
BTW Nyan cat Rocks =:) (sorry offtopic maar i <3 NC :P)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-13 23:58

Ze staan niet bij elkaar, hij heeft samen met 2 andere kleintjes een stal met uitloop en nu heb ik twee keer geprobeerd mijn haflinger en shetlander bij elkaar in de paddock te zetten. Met tot nu toe het resultaat zoals in de OP beschreven.
Laatst bijgewerkt door Lous op 09-05-13 00:00, in het totaal 1 keer bewerkt

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 23:59

Lous schreef:
Ze staan niet bij elkaar, hij heeft samen met 2 andere kleintjes een stal met uitloop en nu heb ik twee keer geprobeerd mijn haflinger en shetlander bij elkaar in de paddock te zetten. met tot nu toe het resultaat zoals in de OP beschreven.

oh :D
maar hoelang al?
Of lees ik dat nu over t hoofd? :+

rebecca1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 00:02

Mijn shet had ik al jaren voordat ik een paard erbij kreeg, het eerste jaar, viel die mijn paard aan, daarna gingen ze met elkaar spelen. Kan dus goed komen.
Succes!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 00:48

Wat is dat nou weer voor vreemde vraag hierboven? :+

Klinkt bij mij alsof ze gewoon even de rangorde bepalen, niks mis mee toch? Paarden doen niet aan jaloers hoor, dat is een mensengevoel :P

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 08:57

Maartje1990 schreef:
Wat is dat nou weer voor vreemde vraag hierboven? :+

Klinkt bij mij alsof ze gewoon even de rangorde bepalen, niks mis mee toch? Paarden doen niet aan jaloers hoor, dat is een mensengevoel :P

mensen/kinderen denken vaak te veel mens bij een dier :)

JasmijnJoy

Re: Mijn haflinger jaloers op shetlander, komt het nog goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 09:19

Ja, maar wanneer ik met mijn vp's sta te kroelen/ borstelen of whatever. Geloof me dat vind die andere niét leuk. Die houdt zo erg van aandacht, die wil alle aandacht. Dus ja. Het kan dus wel.
Het is zeker geen jaloersheid. Maar wel een knopje in dat hoofd van:"Ik wil aandacht, en hun hoeven lekker geen aandacht"
Natuurlijk denkt een paard daar niet bij na.
Maar het kan ook goed rangorde zijn. Ik zou er niets achter zoeken. Want wanneer jij er niet bent. Geloof me die staan gewoon rustig te grazen in de wei :)