Wat is nu precies het verschil tussen een suède zitvlak of een kunstlederen zitvlak. Hebben beide evenveel grip?
Wie oh wie heeft ervaring.
Groetjes..
loesje4600
Geplaatst: 07-05-13 21:55
suéde is geruwd leer en kunst leer ja is kunst haha. suéde is wat ruwer dus wel wat meer grip kunst leer kan je in gald maar ook in ruw krijgen dacht ik. ik denk dat je gewoon even moet uitproberen wat lekkerder zit en meer grip heeft dat is verschillend bij iedereen.
ik heb wel eens met een wintec suéde zadel gereden ik zat er met veel grip in maar, met mijn huidige kunstleren zadel heb ik ook evenveel grip. omdat het ook een zadel is waar ik goed in pas.
hoop dat het een beetje duidelijk voor je is
barbar
Geplaatst: 07-05-13 21:56
ze hebben bijde evenveel grip, maar suède is echt leer (dat zou het iig moeten zijn) en kunstleder niet.
edit: ik ging er trouwens vanuit dat het om een broek gaat, dan is het kunstleder ook geruwd. kunstlederen zadels vind ik persoonlijk erg glad.
Heb je het nu over een zadel of over een rijbroek?
Fenna2009
Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-13 08:38
Thx voor de info. Ik had het over rijbroeken. Was er gewoon benieuwd naar. Heb zelf een kunstlederen zitvlak en wou ook een suède kopen Ik ga het gewoon uittesten.
Groetjes
Cassidy
Geplaatst: 08-05-13 17:21
Bij het rijden met een kunstleren zitvlak kun je jezelf stukrijden, de broeken zijn goedkoper en je hoeft niet zo voorzichtig te zijn met wassen. Bij broeken met een echt leren zitvlak zijn duurder, en als je ze gaat wassen: uitkijken wat voor wasmiddel je gebruikt.
Fenna2009
Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-13 02:53
Oh oké bedankt cassidy. Wat voor wasmiddel is niet goed dan? En suède is dus echt leer. Voelt wel zacht aan.