Trailer 'laad' probleem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JorisDy

Trailer 'laad' probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-13 16:11

:wave:

Mijn Appie heeft niet zozeer een probleem om de trailer op te lopen. Dit gaat na veel uren oefenen nu erg soepel. Het probleem waar wij met hem echt tegenaan blijven lopen is dat wij de stang echt niet erachter krijgen.
Zodra hij staat en er beweegt iets achter hem is die weg. Gewoon krabbelen aan zijn billen is geen probleem.

Ik weet dat Appie toen die net gecastreerd was de stang tegen de wond aangehad heeft. Hier k het probleem vandaan, maar wat nu?

Iemand hier ervaring mee? Iemand tips?

JorisDy

Re: Trailer 'laad' probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-13 17:12

Ik heb trouwens wel hulp bij het trailer laden.

NH_trainer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 22:35

Ik zou er hulp bijhalen die hier raad mee weet. Je zultr hem moeten leren wennen aan de stang en het feit dat als er achter hem iets gebeurt, dit niet automatisch betekend dat de stang erachter gezet wordt. Dit vergt even wat geduld maar is zeker op te lossen.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 22:42

Wat gebeurt er als je de stang tegen hem aan houdt als hij bijvoorbeeld op de poetsplaats staat?
Wel met 2 man, elk aan 1 kant, want ik denk niet dat je er achter wil staan mocht ie reageren.

Als het daar beter gaat of zelfs heel goed, zou je hem goed kunnen belonen en het dan in de buurt van de trailer nog eens een paar keer doen.
Zo steeds verder uitbouwen tot je hem op de trailer ook met de stang mag aanraken en uiteindelijk mag vastmaken in de trailer.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 11:55

idd elders dan in de trailer oefenen met de stang tegen zijn billen. Maak er een leuk spelletje van en houd geduld.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 12:03

Inderdaad daar dacht ik ook meteen aan, wat doet je paard wanneer je hem met de stang confronteert buiten te trailer? Dit zou ik eerst oefenen voordat je de trailer en de stang combineert.

Misschien is het zelfs handig hem te leren dat hij gaat lopen wanneer hij de stang achter zijn billen voelt. Hiermee leert hij dat hij beter naar voren kan gaan dan ertegenin.

Op dit moment ziet je paard de stang als iets negatiefs, dit moet je proberen te veranderen naar positief. Hang er dus iets positiefs aan vast (voer werkt vaak erg goed)

garffpamela

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 12:20

Na 2 jaar lang oefenen heb ik er iemand bij gehaald. Die van mij ging ook de trailer op en de stang ging ook wel goed, meestal een paar keer en toen wilde ze weer niet, ze verzon ze elke keer iets anders omdat ze het niet fijn vind op de trailer en omdat ik blijkbaar geen duidelijkheid gaf.

700 kg vol gas naar achter werd me me een beetje gevaarlijk, dus toen heb ik iemand ingeschakeld met een supermethode, die voor mijn paard geweldig heeft geholpen. Ik kan haar zelfs als het moet alleen laden :D

Het paard moet leren vooruit te denken en weten dat hij niet naar achter mag komen als dat niet gevraagd wordt. Ik kan eventueel haar gegevens doorgeven, ze is ook niet heel duur, nadeel alleen dat je niet echt in de buurt woont. Maar misschien is ze een keer in de buurt.

Succes!

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-13 11:54

Heel erg bedankt voor alle tips en adviezen. Zelf heb ik er heel niet aan gedacht om eens de stang uit de trailer te halen. Dit ga ik morgen gelijk is proberen met hem.

Hulp heb ik al :). En zijn al super voorruit gegaan. Touwtje over de hals en hij loopt erop en blijft braaf staan.
Verder is hij op de trailer erg rustig en hebben wij hem met ophalen niet gehoord.

Geduld hebben wij zeker. Naja het vrouwtje wat mij helpt. Momenteel krijgt Appie ook bach druppels om trauma's uit het verleden te vergeten. Weet niet of het helpt, maar baad het niet schaad het niet.

Flo123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 20:01

www.gowithflo.nl Laadproblemen oplossen is een groot deel van mijn werk, als je hulp wilt, ik kom het graag voor je oplossen!

CMP81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 03:39

wij hebben vlakbji ons een vrouw die regelmatig clinic hierover geeft op locatie of op evenementen.
Een echte recensie op basis van eigen ervaring kan ik niet geven daar mijn paard en nu goed op loopt.
Anderen zijn erg tevreden ermee.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-13 11:14

Lieve Bokkers, nogmaals ik heb al hulp!
Vrouwtje wat nu met hem bezig is is al ontzettend ver met hem gekomen. Ben alleen op zoek naar tips en handigheidjes voor dit probleem en ervaringen.

Flo123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 17:59

Ok top, fijn dat je iemand hebt die kan helpen zeg!! *\o/*
Zo via een forum is het toch lastig oplossingen te geven omdat niemand hier ziet hoe jou paard reageert op bepaalde opties en situaties. Het is van iedereen heel goed bedoeld, maar als je niet op past kunnen juist door deze goed bedoelde adviezen grote problemen ontstaan. Ik neem aan dat de persoon die jou helpt er verstand van heeft dus laat haar haar werk doen en de oplossing zoeken, zij kent jou paard en het probleem beter dan dat wij zo van afstand.
Ik bedoel dit niet als kritiek hoor, maar geef de persoon die jou helpt de kans het op te lossen, dan komt het vast goed!! :j

Succes!!

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-13 18:23

Het vrouwtje dat mij helpt is niet proffesioneel. Ze is heel geduldig en is al erg ver gekomen met Appie.

Ze heeft zelf ook een paard dat vroeger heel lastig te laden was :). Vandaar dat ik tips vraag om te kijken hoe we dit samen kunnen aanpakken. Mochten wij hier niet uitkomen samen of wil het niet werken gaan we opzoek naar profesionele hulp, maar dat is in mijn ogen nu nog niet nodig :).

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 22:16

Pony van klant van coe had dat ook.
Die deden we toen longeer achter langs en aan ander kant vast maken.
Dan kunnnen z naar achter lopen maar lopen ze tegen de lijn aan zodat ze leren niet meteen uit te vliegen.
En je kan dan ook rustig stang er achter doen echt ideaal.
En het is geen dwing manier want lijn doe je er pas achter als ze er op staan.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 23:06

Zodra die merkt dat er iets anders is loopt hij er niet op. Hebben het al een keer gebropeerd maar dat werkt echt niet bij Appie.