Vraagje over mijn 2 mini mannen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bonnies

Vraagje over mijn 2 mini mannen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-13 22:40

Ik heb een ruin van een jaar of 5 en een hengstje die net 2 geworden is.
Ik wou hem eerst in februari of zo laten castreren maar toen was het weer er niet naar en de weide veel te nat en nu is het op korte tijd van slecht naar goed weer gegaan en dacht dus hem in het najaar te laten castreren.

Maar nu gaat het er tegenwoordig nogal wild aan toe, het leek eerst normaal spelgedrag maar nu tegenwoordig krijg ik het idee dat de hengst echt het ettertje aan het uithangen is tegen mijn ruin en dat vind ik voor mijn ruin dan wel heel vervelend.

Ze kunnen dus makkelijk rustig naast elkaar staan grazen of in het zonnetje liggen maar tegenwoordig enkele uren per dag dat ze op en af rennen, altijd het hengstje achter de ruin , de ruin probeert dan vaak van zich af te stampen maar de hengst geeft ni op , ze lopen dan heel vaak naast elkaar en dan bijt de hengst hem altijd in de nek, soms lijkt hij hem echt bij zijn vel vast te houden. Mijn ruin had laatst schuurplekken in zijn nek, heb toen de dierenarts gebeld om te zien of hij parasieten had maar dat was niet , nu dachten we dat het de beginnende rui was maar nu vraag ik mij af of die hengst niet zijn haar heeft zitten uittrekken in zijn hals door hem daar altijd te bijten.
Ook springt de hengst wel eens bovenop de ruin en blijft zo staan.

Ik vraag me dus af wat ik moet doen nu... gewoon zo laten of toch apart zetten ?

Ik ga morgen eens checken bij mijn dierenarts wat die zegt over nu nog castreren.

sis97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 10:38

Ik zou hem gewoon nu laten casteren :j

ThessaKeizer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 10:40

Nu laten castreren, goede tijd ervoor nu! Wel even daarna apart zetten zodat de boel rustig kan genezen.

Bonnies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-13 01:42

Kheb het gechecked bij 2 dierenartsen en op de weide raden ze af nu :(

Dan moet ik er al mee naar een paardenkliniek en best via de lies laten doen, dan hechten ze alles weer maar budgetair gezien is dat duurder en daar had ik nu niet op gerekend :(

Cassidy

Re: Vraagje over mijn 2 mini mannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 02:17

Castreren, en als de DA adviseert om dat NU in een kliniek te laten dien, dan moet dat maar....het feit dat je daar niet mee had gerekend mag geen argument zijn, soms moet je (financieel) op de blaren zitten als je beslissingen niet op tijd neemt.

Bonnies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-13 11:33

Nee hij adviseerde dat het "als het nu moet gebeuren" veiligheidshalve best in de kliniek gebeurt om de kans op complicaties zo klein mogelijk te maken.

Wat betreft het financiele.... ik heb vorig jaar alles uit de kast gehaald om één van mijn paardjes te redden, dat heeft mij pakweg 4000 euro (of zelfs nog meer) gekost waarbij ik zelfs mijn auto en zo verkocht heb, door toedoen van een derde is dat uiteindelijk alsnog verkeerd afgelopen, dan heb ik haar nog laten cremeren (700 euro of zo) , daarna heeft één van mijn honden aan atopie gekregen die niet onder controle geraakt , met onderzoeken en behandelingen zit ik ookal rond de 1000 euro. Daar komt bij dat ik ondertussen een jaar werkloos ben en ondertussen zelf chronisch ziek waardoor wij de laatste cent 1000 keer moeten ronddraaien om überhaupt ons huis en huisdieren te kunnen behouden dus nee, ik haal het niet zomaar uit mijn zakken... met castratie had ik rekening gehouden maar niet dat de prijs met 200 euro omhoog zou gaan.