In de manege waar ik rij, staan sinds deze week de lampen tegen vliegen terug aan. Probleem is dat mijn paardje daar een traumatische schrik van heeft. Hij heeft een tijd terug per ongeluk op de schrikdraad gestaan en sindsdien is hij echt enorm enorm bang voor die vliegenlamp ( dat knets ook als er een vliegje inkomt). Ik vind het heel logisch gedrag maar vind het tegelijkertijd ook super zielig want hij schrikt er echt van en ik kan me voorstellen dat als dat heel de zomer zo is, hij toch wel stressy moet zijn?
Nu aan de andere kant, hij wordt dit jaar 21 en heeft het merendeel van zijn jaren al in deze manege doorgebracht als manegepaard. Je zou dus denken dat hij er wel aan gewend is maar niet dus...Nu is hij echter sinds een tijdje van mij en ik zit er toch wel mee in:(
Ik dacht hem eventueel al een vliegennetje over zijn oren te doen in de hoop dat dat een beetje het geluid dempt? Ik kan hem toch niet heel de zomer watten in zijn oren steken?
Of is het omdat het de eerste week is? Misschien is hij er binnen een week wel aan gewend?
graag jullie advies