Hoe zit dat met die KNHS startkaart??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sarahmilton

Hoe zit dat met die KNHS startkaart??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-13 10:00

Hoi Bokkers :)
ik vroeg me af hoe dat nou zit met zo'n KNHS startkaart. wat je daarvoor nodig hebt en moet doen... Ik wil namelijk ooit misschien met mijn leasepaard officiele wedstrijden gaan rijden :j . Wedstrijden vind ik echt helemaal geweldig en ikwil er graag verder in komen :D Ik rij zelf F5 en mijn leasepaard heeft vroeger Z dressuur gereden :D :D . En als ik ooit officiele wedstrijden ga rijden is het ook mijn bedoeling om dressuur te starten. Heeft iemand hier verdere informatie over?
(en zeg het a.u.b. als ik iets verkeerd doe/schrijf, ik ben net nieuw op Bokt.nl *D )

0000

Re: Hoe zit dat met die KNHS startkaart??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 10:55

Kijk even op de wiki of gebruik de zoekfunctie....Hier is echt al heeeeel erg veel over geschreven :j

Kort samengevat: Lid worden van een bij knhs aangesloten vereniging, startkaart aanvragen, wedstrijd opgeven, en starten maar.

sarahmilton

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-13 19:19

O sorry :( maar bedankt voor de snelle en duidelijke samenvatting +:)+ +:)+

Renaatt92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 23:33

Ik vind de KNHS erg onduidelijk. Ik ben nu zelf ook bezig met aanvragen. Als eerste moet je je aanmelden op de website van KNHS. Dan moet je je paard aanmelden. Je hebt hiervoor zijn/ haar stamboeknaam, chipnummer/levensnummer en de gegevens over zijn/haar ouders nodig. Als je dit hebt gedaan moet je ook nog lid zijn van een rijvereniging. De rijvereniging moet jou weer aanmelden dat je bij hun rijdt.

Dan vraag je de startkaart aan en tot hier ben ik gekomen. Het lukt mij niet om me aan te melden voor een wedstrijd, de website is ook erg onduidelijk.

Het is dus best een gedoe, succes! :P

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 13:56

Aanmelden voor een wedstrijd kan nog niet via de KNHS site. Je moet hiervoor naar wedstrijdplatform.nl
Daar staan alle wedstrijden op.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 21:37

Stap 1.
Zorg dat paspoort van lease paard helemaal in orde is.
Dus gechipt (weet niet hoe oud het paard is en wanneer voor het laatst gestart etc)
Let op entingen, basisenting en jaarlijks op tijd, anders moet basis enting overnieuw.

Lid worden van een rijvereniging, dat moet anders kan je geen KNHS lid met startkaart worden.
Bij sommige verenigingen kan je voor niet al te veel geld (verschilt per vereniging) startkaartlid worden.
Uiteraard moet je dan nog je startkaart aanvragen.
Je paard zal omdat hij Z is gestart al geregistreerd zijn bij de KNHS, dus die hoeft niet meer geregistreerd te worden, jij wel en jullie als combinatie ook.

Kosten, zie site KNHS.

Wil je dan een wedstrijd gaan rijden, dan zoek je op de site van de KNHS in de wedstrijd kalender of
op www.startlijsten.nl.
Doorgaans staat er in het vraagprogramma wat er verreden wordt en hoe en bij wie je je moet inschrijven, wat het kost per proefje, of het in of out door is en wat voor bodem etc..
Bij de meeste verenigingen moet je je inschrijven met een digitaal inschrijf formulier, dat je zelf invult en dan via de email naar de betreffende vereniging stuurt.
Uitschrijven na de sluitings datum (staat ook in vraagprogramma) betekend dat je wel moet betalen!
Ook als je zelf ziek bent of je paard ziek is.

Tja, en dan kijk je avond van te voren of de definitieve startlijst al op internet is geplaatst,
meestal ook op www.startlijsten.nl en dan weet je hoe laat je de volgende dag moet starten.
Hou er rekening mee, alijd minstens uur van te voren aanwezig zijn.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 21:38

Renaatt92 schreef:
Ik vind de KNHS erg onduidelijk. Ik ben nu zelf ook bezig met aanvragen. Als eerste moet je je aanmelden op de website van KNHS. Dan moet je je paard aanmelden. Je hebt hiervoor zijn/ haar stamboeknaam, chipnummer/levensnummer en de gegevens over zijn/haar ouders nodig. Als je dit hebt gedaan moet je ook nog lid zijn van een rijvereniging. De rijvereniging moet jou weer aanmelden dat je bij hun rijdt.

Dan vraag je de startkaart aan en tot hier ben ik gekomen. Het lukt mij niet om me aan te melden voor een wedstrijd, de website is ook erg onduidelijk.

Het is dus best een gedoe, succes! :P

Paard aanmelden hoeft niet meer, als het goed is staat deze al geregistreerd omdat deze als Z is.